ראש השב"כ, נדב ארגמן, העניק היום (ראשון) סקירה לממשלה בנושא היערכות השירות לקראת חגי תשרי. ארגמן פתח ואמר כי למרות התחושה של שקט יחסי המצב באזור יהודה ושומרון מאוד לא רגוע: "המציאות הביטחונית באיו"ש שברירית והיא מתאפיינת ברגישות גבוהה לאירועים בעלי צביון דתי וברף קבוע של פיגועים (בדגש על מתווי דקירה, דריסה וירי). בחינת היקפי הטרור (פיגועים, התרעות וסיכולים) מעידה על רמת איום גבוהה מצד ארגוני הטרור "הממוסדים" וגורמים עצמאיים בשטח."



לאחר מכן התייחס ארגמן גם להתחזקותה של תנועת החמאס דווקא במישור ובמרחב המזרח תיכוני, כחלק מהציר השיעי והאיראני ואמר: "חמאס הולכת ומעמיקה את קשריה האסטרטגיים עם הציר השיעי, בהובלת איראן, ומבססת בחסותה מאחז בלבנון". על פי ראש השב"כ בשנה האחרונה חמאס קידמה עשרות צירי הכוונה בין אזוריים, שכל מטרתם הוצאת פיגועים קשים מאיו"ש לעורף ישראל.



"מתחילת 2017" הוסיף ארגמן "סיכל שירות הביטחון הכללי כ-200 פיגועים משמעותיים, בהם פיגועי התאבדות, ירי, חטיפה והקרבה", רק בחודשים יולי-אוגוסט סיכל השב"כ 70 חוליות טרור מקומיות שעסקו בתכנון וביצוע פעילות טרור במתווים שונים. יש לציין כי חגי תשרי הם תמיד בלב האתגר של כוחות הביטחון לנסות ולמנוע פיגועים נגד ישראלים או מטרות ישראליות בחו"ל.



באשר לחשש מפתיחת מערכה מול עזה אומר ארגמן כי המצב בעזה מוגדר "שקט מתעתע", יציבות ביטחונית לצד תהליכי התעצמות מואצים של חמאס וכי "חמאס מוסיפה להשקיע משאבים רבים בהיערכות למערכה הבאה, גם על חשבון רווחת האזרח. כבר עתה, התנועה מצויה במוכנות לעימות עם ישראל". ארגמן גם ציין את המצב הכלכלי-אזרחי בעזה, שיכול להוות במידה לא מבוטלת עילה לסבב לחימה נוסף מול עזה: " ישנו משבר חריף בתפקוד תשתיות יסוד (חשמל, מים); עלייה ברמת האבטלה; משבר משכורות; ירידה בתמ"ג. ישנו דשדוש בניסיון השיקום של הרצועה שלאחר מבצע 'צוק איתן'".