כלי התקשורת בסוריה דיווחו היום (שני) כי סוללת טילי נ.מ. מסוג SA-5 ביצעה ירי לעבר מטוס ישראלי שטס בשמי לבנון, ואף טענה כי אחד המטוסים הישראלים נפגע כתוצאה מהירי. על פי הדיווח הסורי, המטוסים הישראלים ביצעו בשמי לבנון. פעילים ברשתות החברתיות בלבנון דיווחו כי הנ.מ. הסורי הפיל אתמול בבוקר מטוס ישראלי מדגם F-16. עמוד הפייסבוק הסורי דווח כי סמוך לשעה 10:25 קלטו מכ"מים שלסורים שני מטוסים מסוג F-16 ושעה לאחר מכן התקבלה הודעה להשמיד את המטרה., ולעברם נורו טילים מ. בשעה 11:26  דווח כי טיל פגע במטוס מצפון לצידון שבדרום לבנון. על פי הדיווח שני מטוסי הקרב היו בתמרונים אוויריים בשמי לבנון. עוד דווח כי הפגיעה במטוס הישראלי אושרה על ידי אנשי המכ"ם וכן גדודי ההגנה האווירית שעקבו אחרי



אתרים לבנונים ציטטו היום מקור צבאי בצידון שאמר כי מטוסי קרב ישראלים ביצעו בום על קולי מעל לעיר ונשמע קול פיצוץ אדיר, כמו פיצוץ, מה שהביא להתעלפות אישה ולנפגעי חרדה ונזק לרכוש  כזכור, בחודש מרץ האחרון סוללת טילי חץ יירטה טיל מסוג SA-5 ששוגר לעבר מטוס ישראלי שתקף מטרות בסוריה.  טיל החץ יירט את הטיל הסורי והפילו מעל בקעת הירדן. 



מקור צבאי הסביר למעריב אונליין לאחר שיגור טיל החץ כי ההחלטה על כך התקבלה בתוך שניות משום שהטיל הסורי זוהה ברדאר של סוללת ה”חץ” כשהוא טס לעבר שטח ישראל ושבריו היו עלולים לגרום לנפגעים בנפש ולנזק ברכוש: “לא ניתן היה לקחת את הסיכון וההחלטה שהתקבלה היתה נכונה”, הוסיף המקור הצבאי, שהדגיש כי כך עולה מהתחקיר שנעשה. ה”חץ”, שפותח ב-1990 נגד טילי סקאד ולאחרונה שודרג, מיועד ליירוט טילי קרקע־קרקע, כולל בליסטיים. זו הפעם הראשונה שנודע שמערכות “חץ” יירטה טיל בכלל ונ”מ בפרט.



מדובר צה"ל לא תגובה עד לרגע זה, אך עד כמה שניתן היה להבין כי ככל הנראה מדובר בטענת סרק, שנועדה אולי לחפות על החוסר התגובה של משטר אסד על התקיפה המיוחסת לישראל באזור חמה.