למרות הקיפאון המדיני, שינוי המשטר האמריקאי ואף המחאה הפנימית נגדו, נראה שלאבו מאזן יש סיבה לשמוח.  ארגון חמאס הודיע היום (שני) כי הוא מוכן לבטל את ממשלת הצללים שהקים ברצועת עזה ומנהלת אותה, ואף לאפשר לאנשי משמר הנשיאות של הרשות הפלסטינית לשוב ולאייש את המעברים סביב הרצועה, וזאת בתמורה להסרת הסנקציות הכלכליות על הארגון -  בדגש על החלטת אבו מאזן להפסיק לשלם על החשמל שמגיע לרצועה, החלטה שהביאה למחסור חשמל חמור שם.



קבלת התכתיבים מהרשות הפלסטינית אינם הצעד היחיד שהארגון מוכן לבצע בתמורה להסרת הסנקציות, שאף הודיע כי בתמורה להסרתו, מוכנים בחמאס להגיע להפסקת אש עם ישראל. בראיון שהעניק בכיר הארגון ביו"ש לעיתון הג'רוזלם פוסט, חסן יוסף, הוא אמר כי "אנחנו מוכנים להסכם הפסקת אש עם הכובש הציוני, בתמורה לכך שיאפשר לאזרחי עזה לחיות כמו אנשים אחרים בעולם, עם כל מה שהם צריכים", אומר יוסף, שהיה בין מייסדי חמאס. "ישראל צריכה לאפשר חופש תנועה - לתת לתיירים, סטודנטים, חולים וכל מי שרוצה בכך, כולל יצוא ויבוא של סחורות. היא צריכה להסיר את המצור האכזרי, הוא הוסיף".



דבריו של יוסף באים פחות משבוע לאחר שהוא שוחרר ממעצר מנהלי בכלא ישראלי. לדבריו, אם ישראל תסיר את המצור, היא לא תצטרך לדאוג לגבי מחויבות של חמאס להפסקת האש. "אנחנו תנועה שעומדת בהתחייבויותיה", אומר יוסף, "מאז מבצע צוק איתן לא ירינו טילים לעבר ישראל מסיבות אסטרטגיות, אבל גם כי אנחנו מחויבים להתחייבויות שלנו".