שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, מאשים את הקהילה הבינלאומית בהתנהלות כושלת מול איראן. "המערכת הבינלאומית נכשלת בהתנהלות מול מדינות מחוללות טרור, ובראשן איראן", אמר הבוקר (שלישי) יעלון בכנס המכון למדיניות נגד טרור (ICT) של המרכז הבינתחומי הרצליה. 



לדברי הרמטכ"ל לשעבר, "מי שיקבל החלטה אם חיזבאללה יתקוף את ישראל זה חמינאי. ההחלטה תתקבל באיראן לא בלבנון". לדבריו, יש לשאול איך העולם התרגל לזה שלבנון נחטפה ע״י ארגון טרור שמופעל ע״י מדינה אחרת, אבל המציאות היא שהמערכת הבינלאומית התרגלה להפרת הסדר העולמי, ולא מתמודדת עם זה".



עוד אמר השר לשעבר, כי "דאעש הוא איום פחות חשוב מאיראן. המשטר האיראני מפר החלטות מועצת הביטחון ומפיץ נשק וטרור, מעביר נשק ללבנון ולתימן, בין היתר, ולא משלם מחיר. יש מספיק סיבות להפעיל סנקציות על איראן ואף להחמיר את הקיימות".



יעלון התייחס בדבריו גם להתנהלותה של טורקיה ביחס לטרור: "טורקיה סייעה למימון דאעש בכך שקנתה נפט מהארגון. טורקיה לא עצרה אנשים שעברו מאירופה דרכה להצטרף לשורות דאעש, ולחזור לארצותיהם כמחבלים מאומנים... וטורקיה היא חברה בנאט״ו. גם מפקדת הטרור של החמאס שוכנת עברה מסוריה לטורקיה".



"טרור חייבים ואפשר לנצח. הוכחנו את זה", אמר יעלון. "הבאנו לשקט אחרי גל טרור מתאבדים. בנחישות, בעקביות, בפיתוח שיטות ויכולות, לאט לאט. הצלחנו בכך. גם אחרי 'צוק איתן' - יותר משלוש שנים החמאס המוכה והמורתע לא ירה כדור אחד וזה לא כי הוא נהיה פתאום ציוני, אלא כי שילם מחיר כבד על התקפותיו, והוא מורתע. חייבים לנצח טרור, ולא להיכנע לו. שיתוף פעולה בין מדינתי הוא המפתח להבסת הטרור בעולם. זה אפשרי וזה בכוחנו".