שר ההגנה של אזרבייג'ן גנרל זאקיר חסנוב ביקר השבוע בישראל כשהוא מלווה במשלחת של קציני צבא ופקידי משרדו. הוא נפגש עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, ביקר בבסיסי צה"ל ובמפעלים של התעשיות הביטחוניות. הודעה על הביקור פורסמה באתר הרשמי של משרד הביטחון האזרי.



ביקורו של חסנוב בא בתקופה רגישה ביחסים בין שתי המדינות. לאחרונה הודיע משרד הביטחון כי הוא משעה את היתר היצוא של חברת אירונאוטיקס לספק לצבא אזרבייג'ן מזלט תוקף. וזאת על רקע חקירה כי החברה הפרה את תנאי ההיתר כשהדגימה את המזל"ט, על פי תלונה שהוגשה למשרד הביטחון, תוך שימוש באש חיה על עמדה של צבא ארמניה.



כמו כן, אזרבייג'ן גזרה עונש מאסר על בלוגר ישראלי אלכסנדר לפשין, שביקר בנגורנו קארבך, מחוז המריבה בינה לבין ארמניה. לאחרונה הודיע נשיא אזרבייג'ן כי הבלוגר ישוחרר בקרוב.



לפשין. צילום משפחתי



אזרבייג'ן, הגובלת באירן היא בת ברית אסטרטגית של ישראל ומשמשת שוק חשוב ליצוא נשק ישראל. לפני כמה חודשים אשר נשיא אזרבייג'ן אליהם אלייב כי ארצו רוכשת נשק וציוד בטחוני מישראל בשווי של 5 מיליארד דולרים. נראה כי בקורו של שר ההגנה שלו נועד לבדוק אפשרות לקונות עוד מערכות נשק וציוד בטחוני מישראל.