טיל פטריוט שוגר מצפון הארץ לפני זמן קצר (שלישי) לעבר כלי טיס בלתי מאויש איראני שהופעל על ידי ארגון חיזבאללה וניסה לחדור לשטח האווירי של מדינת ישראל בגבול רמת הגולן, כך נמסר מדובר צה"ל. בצפון הארץ דיווחו דקות קודם לכן על שובל עשן ופיצוץ שנצפה באוויר.



דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, מסר כי הכלי, מתוצרת איראן, המריא משדה התעופה בדמשק ובדרכו לעבר ישראל זוהה על ידי מערך ההגנה האווירית. בעת שהיה באזור החיץ בצד הסורי שוגר לעברו טיל הפטריוט שיירט אותו ובמקביל הוזנקו מטוסי חיל האוויר שלא נכנסו לפעולה. על פי הסכם הפרדת הכוחות מ-1974 אסורה פעילות צבאית ביבשה ובאוויר באזור החיץ. דובר צה"ל הדגיש כי ישראל לא תאפשר שום התקרבות לגבולה מצד חיזבאללה, המליציות השיעיות או ארגוני מורדים של הגי'אהד.
 
ההערכה היא כי כלי הטיס נועד למטרות איסוף מודיעין ולא לתקיפה. הוא הופל בשטח החייץ וחלקיו נפלו באזור קוניטרה. "נגיב לכל פעולה באופן חד וברור ונפעל למנוע כל ניסיון מסוג זה", נמסר מדובר צה"ל.

ב'אל נשרה' הלבנוני דווח כי מטוסי קרב ישראליים טסים באינטנסיביות מעל אל-נוב באזור מרג' עיון והילדה ג'ביל. מקורות ביטחוניים בלבנון אף טוענים כי מטוסי קרב ישראלים השתמשו במתחם האווירי של לבנון על מנת לירות ארבע רקטות לתוך שטח סוריה. בסוכנות הידיעות הלבנונית דיווחו כי "ישראל תקפה פעמיים בגבעת א-רשאחה, על הגבול הלבנוני-הסורי, ממזרח לעיירה שבעא".



לפני כחמישה חודשים אירע יירוט דומה כאשר כלי טיס בלתי מאויש התקרב לשטח ישראל בצפון הארץ. קולות נפץ נשמעו בגבול הצפון לאחר שסוללת פטריוט שיגרה טיל לעבר כלי הטיס. לאחר האירוע דובר צה"ל אישר כי "טיל פטריוט שוגר לעבר מטרה ברמת הגולן". בהמשך הודיע דובר צה"ל כי אכן בוצע יירוט וכי מדובר בכלי טיס סורי. בעבר חדרו כמה מזל"טים רוסיים לרמת הגולן ולפחות בהזדמנות אחת שוגר לעברם טיל פטריוט שהחטיא.