היום (שלישי) הותר לפרסום כי במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל, ימ"ר י-ם ויחידת המסתערבים של מג״ב ירושלים, נחשפה וסוכלה בשבועות האחרונים חוליית טרור שחבריה הינם תושבים ישראלים ממזרח ירושלים. החוליה פעלה בסילואן, לעתים תחת השם "רוחות הרפאים של סילואן".



במסגרת זו נעצרו לחקירת שב"כ ומשטרה שמונה פעילים, בהם ראש החוליה מחמד פרוח', תושב ישראלי המתגורר בסילואן בן 39, שאף עמד בקשר עם גורמים מלבנון ומרצועת עזה, על מנת שאלה יפרסו את חסותם ויממנו את הפעילות. בנוסף נעצרו מספר תושבים ישראלים בגילאי 17-18 המתגוררים בסילואן ועוד אחד תושב אבו טור הסמוכה.



כמו כן נעצר תושב ישראלי מסילואן, קטין בעת מעצרו, חבר בחוליה אשר בחקירתו עלה כי היה מעורב גם בתכנון פיגוע ירי ומעורבות בפיגוע שריפת רכב אבטחה ופיגועי בקת"ב נוספים. במהלך ניהול החקירה התקבל מידע רב על פעילות החוליה. מן החקירה עלה, כי חברי החוליה תכננו לבצע פיגוע ירי לעבר יעדים ישראליים בסילואן, בכלל זה פיגוע ירי לעבר רכב של תושבים ישראלים או פיגוע ירי לעבר בתי היהודים בשכונה. לשם הוצאת הפיגוע לפועל, תכננו לרכוש אמצעי לחימה וביצעו היערכויות שונות.



עוד עלה מן החקירה, כי חברי החוליה היו מעורבים בתקופה האחרונה בביצוע פיגועים באיזור סילואן, במהלכם יידו בקבוקי תבערה, זיקוקים ואבנים לעבר כוחות ביטחון ורכבי אבטחה. באחד מהפיגועים שהתרחש באוגוסט האחרון בו היו מעורבים חלק מחברי החוליה, אף השליכו בנזין על רכב האבטחה טרם יידוי הבקת"בים, וגרמו לשריפתו של הרכב כליל. כמו כן, התבררה גם מעורבותם של נוספים בסביבתם בפעילות טרור עממי בתקופה האחרונה. כתבי אישום נגד המעורבים יוגשו ע"י פרקליטות מחוז ירושלים מחר לבית המשפט המחוזי בירושלים.



מהשב"כ נמסר כי "תוצאות החקירה משקפות עליית מדרגה במאפייני פעילות הטרור בשטח, בין השאר בהשפעת אירועי האלימות סביב הר הבית, לאחר הפיגוע בהר ביולי האחרון. בהקשר זה, מזוהה הסלמה בפעילות מאירועים של יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לפיגועי ירי. שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל משקיעים מאמצים רבים באיסוף מידע וסיכול פעילות הטרור, מבעוד מועד וכבר בשלביה המוקדמים של הפעילות. כך, בוצעו מהלכים רבים, סיכולים ומודיעיניים, שסייעו בהרגעת השטח. שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול על מנת לאתר ולסכל מבעוד מועד כוונות פיגוע וכן למנוע ניסיונות לערער את תחושת הביטחון של ציבור התושבים".