כוחות צה"ל ומג"ב פשטו היום (שלישי) בצהריים על בית המחבל שביצע את הפיגוע בהר אדר, בו נרצחו לוחם מג"ב סולומון גברייה והמאבטחים יוסף עותמאן ואור אריש ז"ל, זאת לאחר שמפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ערן ניב, קיים הערכת מצב בישוב. הכתר שהוטל על כפרו נמשך. בתוך כך, מקורות פלסטינים דיווחו בצהריים שאחיו של המחבל נמר מחמוד אחמד גמל נעצר על ידי כוחות הביטחון.


בצה"ל אמרו כי נעצרו שלושה חשודים במעורבות בפיגוע. כחלק מהפעילות, כוחות צה"ל ומג"ב סרקו את היישוב, פשטו על בית המחבל וכיתרו את מרחב הכפר. כמו כן, נפרסו כוחות ואמצעי איסוף שונים, גלויים וסמויים, בצירים ובמעברים.

מקורות פלסטינים דיווחו בצהריים, כי כוחות הביטחון פרצו אל בית המפגע בכפר בית סוריק מצפון לירושלים, ועצרו את אחיו מדחת ג'מל, שעות לאחר שהייה בבית המשפחה.

הפשיטה על בית המחבל. צילום: דובר צה"ל
הפשיטה על בית המחבל. צילום: דובר צה"ל


בנוסף, דיווחו המקורות כי נמנעה כניסת או יציאת פלסטינים מהכפר, וכן נמנעה התקרבות כלי תקשורת לבית המשפחה. עוד דווח, כי כוחות צה"ל סגרו את הכניסות לכפרים בית איכסא ובדו הסמוכים לבית סוריק, ונרשמו הפרות סדר מצד צעירים בשני הכפרים הללו.

כוחות צה"ל בכפרו של המחבל. צילום: דובר צה"ל
כוחות צה"ל בכפרו של המחבל. צילום: דובר צה"ל


מחקירת המקרה עולה כי האקדח שבו השתמש המחבל נגנב בשנת 2003. כמו כן, ידוע כי היה לו היתר עבודה, אך רק באזור יהודה ושומרון. מלבד זאת, מסתמן כי מדובר בפיגוע שלא מאפיין את הפיגועים הקודמים בשל העובדה שהמחבל הנו נשוי ואב לילדים, וגם בשל כך שבמהלך האירוע הוא הפגין מיומנות לחימה גבוהה יחסית, שהסתיימה, כידוע, בתוצאה קטלנית.

הכוחות בשטח. צילום: דובר צה"ל
הכוחות בשטח. צילום: דובר צה"ל


על פי החשד מחבל שהגיע במסגרת כניסה של פועלים לשער האחורי של היישוב הר אדר, החשיד כוח משולב של לוחמי מג"ב ומאבטחים שהיה בעמדת הבידוק. ברגע שהתקרבו לעברו הוא שלף נשק מתוך הז'קט שלו ופתח בירי לעברם, תוך שהוא גורם למותם של שלושה. בנוסף הרבש"צ של היישוב נפצע באורח קשה. שני חבריו של גברייה, לוחם ולוחמת, היו אלו שהצליחו לחסל את המחבל.