"טיל ישראלי" או  סיפור כיסוי? דובר צה"ל מכחיש היום (שלישי) דיווחים בסוריה ובלבנון כי מטוס סורי הצליח לחמוק מירי טיל ישראלי שנורה לעברו באזור קונטרה. אתרי אופוזיציה סורים  דיווחו אף הם כי הדיווחים על ירי ישראלי שגויים. לפי גורמי האופוזיציה, מטוס קרב סורי היה במשימת תקיפה של יעדי מורדים באזור בית ג'ן. המטוס שיגר שלושה טילים למטרה, אך הרביעי, פגע, בטעות, בתוך מתחם חטיבה 90 של צבא סוריה.



מוקדם יותר, המשטר הסורי וערוץ אל מיאדין הלבנוני טענו כי ארע ירי ישראלי. "התקיפה הישראלית בסוריה היא פעולת ייאוש שנועדה להרים את המורל של ארגון המדינה האסלאמית", טען צבא סוריה בתגובה לתקיפה. עוד נאמר כי "התוקפנות הישראלית" מאששת את תמיכתה הישירה בדאעש ובארגוני טרור אחרים. על פי ההודעה, ל"תוקפנות הישראלית" יהיו השלכות מסוכנות. כלי התקשורת בלבנון דיווחו כי מטוסי קרב ישראלים טסו מעל שטח המדינה וכי הם ביצעו ירי לשטח סוריה.



 مصدر: طائرة حربية تنجح في تفادي صاروخ أطلقه جيش الاحتلال بإطلاقها بالوناً حرارياً، في منطقة الشوكتلية بريف القنيطرة


לישראל מיוחסות מספר תקיפות ברחבי סוריה במהלך החודשים האחרונים, כחלק מהניסיון למנוע זליגה של נשק אל ארגון חיזבאללה. על פי טענות הצבא הסורי, חיל האוויר הישראלי תקף לפני כשלושה שבועות מטרות של המשטר בחמה. בתקיפה שבמרכזה עמד מוצב א-טלאיע השייך למרכז המחקר המדעי בעיר מסאיף שבפרברי חמה, נהרגו שני חיילים. מדובר במרכז לפיתוח אמצעי לחימה, בין היתר פיתוח טילים, ובעבר נשק כימי. עוד נמסר מהצבא, כי נזק נגרם למבנה.