המאבטחים במעבר הבידוק בהר אדר פעלו ללא דופי, כך עולה מתחקיר ראשוני של הפיגוע שאירע הבוקר (שלישי) ביישוב. בפיגוע נרצחו שלושה - המאבטחים אור אריש ויוסף עותמאן, ולוחם מג"ב סמ"ר סולומון גברייה ז"ל. בפיגוע נפצע גם רבש"צ היישוב הר אדר, עמית שטיינהרט, שהועבר לבית החולים במצב קשה ולאחר ניתוח מצבו מוגדר בינוני. 

עוד עולה מממצאי התחקיר, כי המחבל, נימר ג'מאל מכפק סוריק הסמוך, הציג למאבטחים את אישור העבודה שלו, שהיה בתוקף, ולאחר שהסתובבו, הוא ירה בהם בגב.  
המחבל ירה עשרה כדורים בירי סלקטיבי ומדוייק באקדח שנגנב בשנת 2003, עד שהלוחמים והרבש"צ הגיבו. למרות זאת, כאמור, לא נמצא דופי בפעולתם, מה שמעלה את האפשרות כי הבעיה היתה במעבר עצמו. 
שחזור של הלוחם שחיסל את המחבל בהר אדר

בעקבות ממצאי התחקיר, ייתכן שבקרוב יהיה שינוי בנהלי הבידוק בכניסת פלסטינים ליישוב, כך שתימנע אפשרות של מגע ישיר של כוחות הביטחון עם אלו המבקשים להיכנס להר אדר כפי שהיה הבוקר לפני הפיגוע.

מוקדם יותר היום הגיע לזיקרת הפיגוע הרמטכ״ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. הוא שמע סקירה מסגן מפקד גדוד עוטף, רב פקד ווייסאם דגש, על פעילות כוחות מג״ב עוטף בעת הפיגוע. כמו כן, שמע הרמטכ"ל סקירה ממפקד אוגדת איו״ש, תת-אלוף ערן ניב, וראש מטה פיקוד מרכז, תת-אלוף עופר וינטר, על הפעולות שנעשות על ידי כוחות צה״ל בעקבות הפיגוע, ועל הפעולות שצפויות להתבצע בימים הקרובים.