אלפים הגיעו הערב (רביעי) להר הרצל שבירושלים כדי ללוות בדרכו האחרונה את סמ"ר אבינעם דוד כהן ז"ל, שנהרג הלילה (רביעי) בהתהפכות תותח מתניע (תומ"ת) ברמת הגולן. במהלך האירוע קיפח את חייו גם סגן אבשלום ערמוני ז"ל, שהלווייתו תתקיים מחר ב-13:00 בהר הרצל, וארבעה חיילים נוספים נפצעו, כשמצבו של אחד מהם קשה ושל שניים אחרים בינוני. 



כהן, בן 23, תושב שכונת סנהדריה בירושלים, הותיר אחריו הורים, שלוש האחים ושלוש אחיות, ואחיינית שנולדה הבוקר, לאחר שנהרג. הוא למד בישיבה התיכונית "נועם" בבירה ובישיבת אלון מורה.



אלפים בהלוויה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אלפים בהלוויה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



אחיו שגיא אמר במהלך הטקס כי "אבינועם אחי אהובי, כבר מגיל קטן ראו שיש לך אישיות מיוחדת. לא השארת אותה במקום, הבאת אותה למעלות גבוהות. השאיפות שלך להגיע גבוה התבטאו בכל דבר שעשית. עבודת המידות הייתה תמיד נר לרגליך. הכל עשית הכי טוב שאפשר. התורה שלמדת נקעה בך עמוק בתוך הלב. בחדר שלך רואים את ספרי הקודש, תמונות משביל ישראל, דברים שכל כך אהבת, ולא ייאמן שלא תיכנס לשם שוב. נשמתך עולה לשמיים ואתה משאיר פה את תעצומות הנפש שלך, שיישארו איתנו כל הזמן. אבינועם אני אוהב אותך, ולא מאמין שאומר את זה - יהי זכרך ברוך".



אחיו איתמר הוסיף: "אח קטן ואהוב, גדול בישיבה ובין חבריך. בכל המלחמות ניצחת. אבינועם, לקחת את עצמך בידיים תמיד, לא עזבת. הראית איזונים נכונים בחיים, בין הצבא לישיבה, עשייה למנוחה. ה' נתן וה' לקח, יהי שם ה' מבורך. אהבת להתייעץ, פתחת את הלב, תמיד בצניעות וענווה. תודה שנתת לנו להיכנס ללב שלך. תודה שזכינו להיות חלק מתמונת חייך המיוחדת, תמונה מלאה אידאלים, רצונות ושאיפות והגשמות. נוח בשלום על משכבך".



הלווית אבינעם כהן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
הלווית אבינעם כהן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



האחות עינת ספדה לו: "אבינועם, אח יקר. אתה קדוש. זכיתי להיות אחותך. כל הזמן ייחדת את המשפחה. האהבה שלי אלייך היא בלתי נתפסת, כמה היה אכפת לך, כמה נתת. תמיד רצית לשפר את המידות, וכשנפלת - קמת. השארתי לי זיכרון ממך. אתה המחייך בחדר שלי. השארת לי זיכרון בחדר שלי, השארת שם חולצה, וזה מה שנותר לי לחבק. אבינועם, תודה שנתת לי מהאור שלך".



גיסתו הילה, שהתייפחה תוך כדי דיבור, הודתה לו: כי "אני רוצה להגיד לך תודה, שלימדת אותי מה זה מסירות ומשפחה, תודה שאהבת כל כך את אליה. תמיד היית הדוד הכי מגניב. הלוואי שתתפלל עלינו שם למעלה, שהגאולה כבר תבוא".



התומ"ת שהתהפך. צילום: ערן אליאני, מבצעי פיקוד צפון
התומ"ת שהתהפך. צילום: ערן אליאני, מבצעי פיקוד צפון



גיסתו חן הוסיפה: "הקב"ה ירד הלילה לקטוף את הפרח היפה בגנו, פרח מלא באהבת הארץ והאדם. פרח שהספיק כל כך הרבה בחייו הקצרים. שביל ישראל, תלמוד תורה, איש שיח, איש עומק, עלם חמודות, שהשקיע כל כוחותיו להתנדבות בשלווה. גם כשחזרת מהצבא עצרת בליל שבת ועזרת לאמך לשטוף כלים. יצאת לטיולים רבים וכשחזרת הבאת מתנות לאחיינים. כמה ציפינו שתשתחרר ותתחתן. אבינועם - כשמך נעמת לנו בחייך. הבאת לנו כל כך הרבה נחת. תהא נשמתך ליד כיסא הכבוד של אביך בוראך".



הרב אלחנן פרץ, בן דודו, ספד לו אף הוא, כשאמר: "צר לי עליך בן דודי, שבתחילת השנה אני צריך להוריד דמעות עליך. צר לי על איש טהור עם מידות גדולות שירד לעפר. אבינועם - היית אדם שמתעסק באהבת האדם ואהבת התורה, כמו שאומרים 'אבינו מלכנו אל תשיבנו ריקם מלפנייך'. היה בר לבב, לא עשה רע לאיש. אתה עולה למעלה ללא נזקים, ללא בעיות, ואנחנו נותרנו כאן למטה. אני רק רוצה לבקש מעצמי ומחבריי, ברור לי שהנפטר היה רוצה שלקראת יום כיפור נהיה טובים יותר, נשקיע בתפילות יותר. אני מבקש שנלמד מהמנוח את התכונות הנהדרות של צניעות ועשייה".