הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, החליט אתמול להקל בעונשו של אלאור אזריה, ולקצר אותו בארבעה חודשים. בעקבות ההחלטה, שוחחו הבוקר (חמישי) ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM עם רן כרמי בוזגלו, מהפעילים הבולטים לעמן שחרורו של החייל היורה. לדברי כרמי בוזגלו, "אני מדבר בשם עצמי כשאני אומר שאני לא מרוצה מהעמדתו לדין של הלוחם. אני קראתי את המכתב של הרמטכ"ל ומצאתי שהנימוק היחידי שלו לדחות את בקשתו של אלאור היא מכיוון שאינו מביע חרטה על מעשיו".



"הרמטכ"ל רצה להשפיל את הטוראי? זכותו של אלאור להתעקש על צדקת דרכו וחפותו", טען כרמי בוזגלו. עונש המאסר הנמוך מאוד שקיבל בסעיף הרשעתו הוא כי הבינו שעשו עוול חייל. אלאור עוד עתיד לבקש חנינה ועד שאלאור לא ישוחרר אני לא אשקוט".

כרמי בוזגלו אמר כי לדעתו הרמטכ"ל פספס הזדמנות נדירה ואולי חד פעמית לשים סוף לפרשה שמטלטלת את המדינה. "יש קרע ואנחנו רואים זאת במרקם העדין בין העם לצבא. אני מריח קטנוניות ונקמנות במטרה לסגור חשבון עם החייל. זה האבסורד אליו הגענו, הרמטכ"ל היה צריך להיות מנהיג ולגלות גדלות נפש".

לדבריו, "שואלים אותי רבים אם אני מכבד את פסיקת בית המשפט, אני לא מכבד אותה אך מקבל אותה כאזרח שומר חוק. אין לי כבוד לכך שהמדינה שלי שפטה חייל. הרמטכ"ל יכל לצאת ענק אילו היה טוען שהוא לוקח אחריות על החייל, גם אם אלאור שגה וכשל לתפיסתו, או התנהג שלא בהתאם לאותם אמות מוסר כפולות. כשקראתי את המכתב של הרמטכ"ל חשבתי על הפיגוע בהר אדר".

עריכה: איתמר זיגלמן