שישה לוחמים, לוחמות ואנשי מוסד צפויים לקבל צל"שים על שישה מבצעים שבוצעו לראשונה ברחבי העולם, גם במדינות אויב ובשימוש טכנולוגיות ייחודיות שמפותחות בארגון. מדובר בשורה של מבצעים חשאיים שבוצעו על ידי נשות, אנשיי ולוחמי המוסד ברחבי העולם. הצל"שים יוענקו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם ראש המוסד יוסי כהן והטקס יהפוך למסורת. בשנות כהונתו של רהמ נתניהו גדל תקציב המוסד באופן דרמטי ומשמעותי, וכך גם היקף הפעילות המבצעית והשימוש באמצעים טכנולוגיים חדישים.



בדצמבר האחרון, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד יוסי כהן, העניקו תעודות הצטיינות לשניים עשר עובדי מוסד מצטיינים לשנת 2016 ,שנבחרו בקפידה על-ידי פורום המנהלים הבכיר של המוסד, בשל עבודתם המשמעותית ותרומתם יוצאת הדופן למוסד ולמדינת ישראל.בין המצטיינים, לוחם ולוחמת, שלקחו חלק בליבת העשייה המוסדית ובפעילויות אינטנסיביות ומורכבות. עליו נאמר כי הוא מקצוען, אמיץ, צנוע וישר, המהווה דוגמה ומופת לערכי המוסד. עליה נאמר כי בתעוזתה ונחישותה, היא מהווה מוקד ידע ומודל לחיקוי ללוחמים נוספים במוסד.



כמו-כן, לראשונה הוענקה תעודת הצטיינות לקצינת איסוף בעלת הישגים יוצאי דופן, שלקחה חלק במבצע מרשים וייחודי ובכך תרמה משמעותית לפעילות המוסד. מספר תעודות הוענקו גם לקציני מחקר, שבפעילותם המקצועית סייעו לביטחון מדינת ישראל ולאנשי טכנולוגיה, שהיו מעורבים במספר פרויקטים רחבי היקף.