שמחה גולדין, אביו של קצין צה״ל סגן הדר גולדין
שמחה גולדין נואם
המוחזק בידי חמאס בעזה, אמר הבוקר (שישי) כי ההתפתחויות האחרונות באזור יוצרות הזדמנות חדשה עבור ממשלת ישראל להחזרת השבויים בעזה.

״מה שקורה בתקופה האחרונה בגזרה הפלסטינית ובציר המצרי נותנים לממשלת ישראל הזדמנות חדשה להחזיר מעזה את אורון והדר, ולסיים את מלחמת ׳צוק איתן׳ אחרי יותר משלוש שנים", ציין גולדין,  ״הקמת הממשלה הפלסטינית המאוחדת השבוע וההתקרבות למצרים יוצרים את התנאים ואת הזדמנות שאסור לפספס". אביו של החייל החטוף הוסיף: ״החזרת החיילים והאזרחים זהו עניין הומניטרי ראשון במעלה ועל ישראל להבהיר זאת לגורמים באזור ולקהילה הבינלאומית״.

בתוך כך, יצא ארגון נפגעי הטרור אלמגור בקמפיין הנועד להשפיע על שר הביטחון אביגדור ליברמן לפעול להחלת חוק עונש מוות למחבלים. באחת מהמודעות שפרסם הארגון, שהוקם על ידי נפגעי פעולות איבה נכתב: "ליברמן, הבטחת עונש מוות! עכשיו תקיים!"  
 
ד"ר אריה בכרך, אב שכול ומראשי אלמגור אמר כי "ליברמן נמצא בתפקיד כבר שנה וחצי כשר ביטחון ועד כה לא הורה לתביעה הצבאית לדרוש עונש מוות. במגרש שלו ובמשמרת שלו התביעה הצבאית משחקת את משחקה כאילו אין שר בטחון ושר-הביטחון שותק מחד ומשגר הצהרות לוחמניות באמצעות מפלגתו- במקביל'.

כזכור, לאחרונה הודיע יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, כי בכוונתו להגיש שוב את הצעת חוק עונש מוות למחבלים שתאפשר לבית דין צבאי לגזור עונש מוות ברוב רגיל ולא בהחלטה פה אחד של שלושה שופטים כפי שנדרש כיום.

ההודעה של ארגון אלמגור נגד ליברמן


בהודעתן אומרות המשפחות השכולות ב"אלמגור" כי הן רואות בהצעת החוק לעונש מוות שהוגשה על ידי ישראל ביתנו ספין". רון קרמן, אב שכול גם הוא, אמר כי "זהו עוד ספין על גבם של נפגעי הטרור. הפעם לא לצורכי בחירות, אלא לגרום לצבור תחושה כאילו העדר חוק הוא זה שלא מאפשר לליברמן לפעול". הוא הזכיר את הודעת הפרקליט הצבאי הראשי, תת־אלוף שרון אפק, שלא יבקש להטיל עונש מוות על המחבל שרצח שלושה מבני משפחת סלומון בנווה צוף-חלמיש.
 
אב שכול אחור, יוסי צור, יצא בפניה ישירה לליברמן: "שר הביטחון! אתה לא זקוק לחקיקה של עונש מוות כדי להפעיל עונש מוות במשמרת ובמסגרת הנתונה לאחריותך הפעל את החוק -הקיים בחוק הצבאי-היום! הרוצח  של בני משפחת סלומון צריך להיות הראשון בשורת הרוצחים שמגיע להם עונש מוות".
 
המשפחות השכולות אומרות שעיקר הקמפיין של ליברמן  בטרם הבחירות היה - הפעלת עונש מוות ושיתפו בו  גם משפחות שכולות. 'בזכות הקמפיין נבחרת ,ליברמן, קיים את ההבטחה לעונש מוות '.
 
הקמפיין יחל לאחר החגים ויכלול שלטי חוצות (שלט בתמונה) .קמפיין ברשתות החברתיות, החתמת ענק על עצומה, פניה למגזר הרוסי, שם נעשה חלק גדול מהקמפיין של ליברמן בעת הבחירות וכן מחאת משפחות מול משרד הביטחון ומול ביתו של ליברמן.