"גם אם תתפתח המערכה הבאה, וזה לא משנה איפה היא תתפתח, בצפון או בדרום, היא מיד תהפוך למערכה בשתי חזיתות", כך הזהיר היום (שלישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן, שהתייחס למצב הביטחוני והאסטרטגי של ישראל. ליברמן אמר את הדברים כשאירח היום בסוכת שר הביטחון בקריה בתל אביב, חיילים ממערך ההגנה האווירית, חיילי שריון וחיילי תותחנים. כמו כן אירח שר הביטחון בסוכתו חיילים מתנדבים בעלי מוגבלויות. הוא הוסיף כי "אין יותר מערכה בגזרה אחת, וזו הנחת היסוד שלנו. לזה אנחנו מכינים את הצבא". 
 
במהלך האירוע העניק שר הביטחון תעודת הוקרה ליושב ראש מח"ל העולמי, הרולד "סמוקי" סיימון בן ה-97, שהגיע מדרום אפריקה לישראל כמתנדב במלחמת העצמאות, ושימש כנווט-מפציץ בחיל האוויר.

תומכי חיזבאללה בבירות. צילום: רויטרס
תומכי חיזבאללה בבירות. צילום: רויטרס
"כל המאמץ שלנו הוא למנוע את המלחמה הבאה, אבל במזרח התיכון ה'חדש', אותן הערכות שהכרנו קודם, כמו סבירות נמוכה, הן פשוט הערכות לא רלוונטיות. המציאות היא שברירית, זה יכול לקרות מהרגע להרגע ומהיום למחר", אמר שר הביטחון. 

 "הרוצה שלום ייכון למלחמה" 

לדבריו, "הכול מבוסס על כך שאנחנו חייבים להתכונן לתמרון רציני, ואין תמרון ללא אש עוצמתית, והשריון והתותחנים אמורים לספק את אותה אש עוצמתית. בדיוק כמו שההגנה האווירית אמורה למנוע חלק ניכר מהפגיעה במדינת ישראל". 
ליברמן ניתח את גזרת הצפון וקבע למעשה כי סוריה ולבנון הפכו ליישות צבאית אחת: "אנחנו אמורים להיערך לכל תסריט אפשרי, וגם המציאות החדשה מכינה לנו אתגרים חדשים. אם פעם דיברנו על גזרת לבנון - אז אין יותר גזרה כזו. יש גזרת צפון. בכל התפתחות שתהיה, זו תהיה גזרה אחת, סוריה ולבנון ביחד, חיזבאללה, משטר אסד וכל סייעני משטר אסד. גם מבחינת גזרת לבנון לא מדובר כבר על חיזבאללה בלבד. מדובר על חיזבאללה ועל צבא לבנון, ולצערי זו המציאות. צבא לבנון הפך לחלק אינטגרלי במערך של חיזבאללה תחת פיקודו. צבא לבנון איבד את העצמאות, והפך לחלק בלתי נפרד ממערך חיזבאללה".
השר הזהיר כי "התפיסה הבסיסית שלי היא 'הרוצה שלום ייכון למלחמה'. מי שרוצה שלום חייב להתכונן למלחמה, ואני מקווה שאויבינו בצד השני יחשבו היטב על כל צעד וצעד כנגד מדינת ישראל, על מנת שלא נצטרך להמחיש את כל העוצמה ואת כל היכולות של צה"ל".