צבא סוריה טוען כי מצא כלי נשק ישראלים במוצבים של ארגון המדינה האסלאמית בצפון-מערב המדינה, כך דווח בסוכנות הידיעות הסורית סאנא. על פי הדיווח, במהלך סריקות במספר כפרים בפרברי חומס וחאמה - לקראת חזרת תושבי לאזורים אלו, "מצאו יחידות הצבא מצאו משגר רקטות ישראלי, 800 פצצות מרגמה בקוטר 120 מ"מ", מקלע עם 10,000 קליעים וכן תחמושת נוספת למקלע, משגר RPG וטילים וכן מכשירי קשר שונים".

לא ברור האם הדיווח של סוכנות הידיעות מדויק או שמא מדובר בתעמולה של המשטר הסורי, במטרה להראות שישראל תומכת בארגון המדינה האסלאמית. בנוסף, לא ברור כיצד הגיעו כלי הנשק המדוברים למוצבי דאעש.
זאת לא הפעם הראשונה שהתקשורת הסורית מדווחת על הימצאות כלי נשק עם כיתובי בעברית בסוריה. בחודש יוני דווח כי חיילי המשטר מצאו בחומס עשרות טילי נ"ט ועם טונות של תחמושת וחומרי נפץ, חלקם עם כיתוב בעברית. 
באפריל בשנה שעברה דווח על תפיסת כלי נשק עם כיתוב בעברית במחוז אל סווידה, שלכאורה היה מיועד ללוחמי המדינה האסלאמית. על פי הדיווחים, רכב שהגיע מדרעא הוחרם כשהוא נושא מוקשים עם כיתוב בעברית, כמו גם מרגמות, טילי RPG ורימוני יד.

בתוך כך, הלחימה בין הכוחות הסורים הדמוקרטים לארגון דאעש באזור א-רקה הסתיימה הבוקר (שלישי) לאחר שלוחמי ארגון הטרור הובסו ואיבדו את שני המעוזים האחרונים שבשליטתם, כך לפי הארגון הסורי לזכויות אדם. 

נפילת העיר רקה, כזכור, התרחשה בשנת 2014, כאשר לוחמי המדינה האסלאמית כבשו את האזור לאחר סדרת נצחונות. העיר נחשבת ל"בירה" של ארגון המדינה האסלאמית בסוריה ולסמל רב עוצמה להצלחתו. ואולם, כעת פעיליה מוקפים בלוחמים מכל עבר סביב האצטדיון, שמוקף מהאוויר על ידי כוחות הקואליציה, ובראשם ארצות הברית.