לשכת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וחמאס דחו אמש (שלישי) את התנאים של הקבינט הישראלי, לגבי משא ומתן עתידי עם ממשלת אחדות פלסטינית, והדגישו את המשך יישום הסכם הפיוס הפנימי שנחתם בקהיר. נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן, אמר כי "נמשיך ליישם את הפיוס, לפי עמדת הנשיא מחמוד עבאס, ונמשיך להגשים את תקוות וחזון העם הפלסטיני למען אחדות ועצמאות".
אבו רודיינה אמר בשיחה לסוכנות הידיעות הרשמית "וופא" כי "מה שסוכם עליו בקהיר, בחסות מצרית, נמצא בכיוון הנכון - סיום הפילוג, וכל הערות ישראליות לא ישנו את העמדה הרשמית הפלסטינית". הוא הוסיף: "כבר הרכבנו ממשלת אחדות לאומית, ולא הייתה השפעה עלינו מצד מצד גורמים חיצוניים, מאחר וההנהגה הפלסטינית מאמינה באחדות לאומית ובאינטרסים של העם שלה".
חמאס הגיב, כי "התנאים הישראלים הם ניסיון נואש להרוס את המאמצים למען הפיוס".  דובר הארגון חאזם קאסם אמר, כי "תנאי הכיבוש חושפים שישראל היא הניזוק הגדול מסיום הפילוג. זו אינה התנהגות חדשה של ישראל". לדברי קאסם, "התנאים באו על רקע החלטת חמאס ללכת לקראת פיוס, באמצעות פירוק הוועדה הלאומית ולאפשר לממשלה לתפקד ברצועת עזה".


כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי הקבינט המדיני-ביטחוני החליט שישראל לא תנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית הנשענת על חמאס, זאת בעקבות הפיוס הפנים פלסטיני. הקבינט הציב תנאים לחידוש המשא ומתן במצב הנוכחי, בהם הכרת החמאס בישראל ופירוקו מנשקו וכן השבת חללי צה"ל והאזרחים הישראלים. תנאים נוספים שהוצגו היו שליטה ביטחונית מלאה של הרשות הפלסטינית ברצועת עזה, כולל במעברים ומניעת הברחות והזרמת כספים וציוד הומניטרי לעזה, רק באמצעות הרשות הפלסטינית והמנגנונים שהוקמו לשם כך.



חבר הקבינט השר נפתלי בנט שדרש את כינוס ודיון הקבינט אמר כי "הקבינט הביטחוני קיבל היום החלטה אסטרטגית שמגדירה תנאי בסיסי לכל משא ומתן: אל מול חבירת אבו מאזן לארגון טרור מדינת ישראל לא תחל במשא ומתן מדיני כל עוד חמאס לא יתפרק לחלוטין מנשקו". עוד נמסר כי השר בנט מברך את ראש הממשלה על אימוץ ההחלטה הרואה ברשות הפלסטינית כרשות טרור משום שכל החלטה אחרת היתה מעניקה לגיטימציה לארגון הטרור חמאס שפועל להשמדת ישראל.  
בנט הוסיף: "משוכנע שצה״ל והממשלה ידעו לעמוד איתן מול כל לחץ בינלאומי ופלסטיני וכעת יש למקד את המאמץ הישראלי בהחזרת האזרחים וגופות החיילים הדר גולדין ואורון לישראל תוך גביית מחיר על החזקתם מחמאס והרשות הפלסטינית".