המשטרה סיכלה אתמול פיגוע דריסה נגד חיילים, לאחר עצרה תושב רמאללה בן 39 שנהג במשאית גנובה בראשון לציון, כך נמסר הבוקר (שישי). כאמור, אתמול התקבל במשטרת ישראל דיווח על משאית שנגנבה מחולון ועושה דרכה לראשון לציון. כוח משטרה איתר את המשאית באזור בית דגן וקרא לנהג המשאית לעצור, אך הוא החל להימלט בנסיעה לכיוון ראשל"צ. 



תוך זמן קצר הצליחו שוטרי ובלשי תחנת ראשון ציון לאתר את המשאית הגנובה כשהיא נוסעת ברחובות ראשון לציון. כשסימנו לנהג לעצור, החל זה להגביר את מהירות הנסיעה בניסיון להימלט מהשוטרים שהזעיקו כוחות תגבור ויחד ניידות ואופנועים דלקו אחריו וניהלו מרדף ברחובות ראשון ציון. במהלך המרדף ניגח נהג המשאית הגנובה הן רכב פרטי והן ניידת משטרה עד שעצר את המשאית ונלכד על ידי השוטרים. 


 
עד אז סברו במשטרה כי מדובר באירוע שכיח ושגרתי של גניבת רכב, והחשוד הובא לחקירה בתחנה. אלא שבמהלך חקירתו הפתיע החשוד, כשסיפר לחוקרים כשחשף כי גנב את המשאית זאת במטרה לבצע פיגוע דריסה באחת מתחנות ההסעה (טרמפיאדות) של חיילים באזור מרכז הארץ. 

כיוון שכיוון נסיעתו היה באזור בית דגן סבורים במשטרה כי הכוונה היתה לבצע פיגוע דריסה באזור זה, שעל פי החשש היה גובה מחיר כבד. חוקרי המשטרה העבירו את הדיווח גם לגורמי השב"כ, שעם סיוע החקירה יועבר החשוד לטיפולם. במשטרה חוקרים כעת האם נעזר החשוד בגורמים נוספים ומעורבים נוספים בסיוע להגיע הן לתחומי מדינת ישראל והן לחולון שגם גנב את המשאית וכן האם הוא מחובר לארגון טרור כלשהו.

ביקורת על בתי המשפט

גורן בכיר במשטרה אמר: "אנו רואים את האירוע בחומרה רבה, שכן מאירוע שגרתי לכאורה של גניבת משאית, לאור גרסתו של החשוד והדברים שמסר בחקירתו עולה חשד חמור לאירוע ממניע לאומני. ברור שהחשוד לא מסר גרסה סתמית, שכן בבתי המשפט גם גנבי רכב 'נהנים' מהתייחסות מקלה של השופטים ומשתחררים תוך פרקי זמן קצרים. אף חשוד לא היה מסבך עצמו באירוע טרור לאומני אם לא אכן היה יודע שהתכוון לעשות כך".


בחודש שעבר נעצרו שני תושבי אום אל פאחם  בחשד שתכננו לבצע פיגוע ירי בהר הבית בירושלים, בדומה לזה שהתרחש בחודש יולי, אז נרצחו שני שוטרים. בנוסף לשניים נעצר חשוד שלישי, שיחד עם חבריו, חשוד בתמיכה בארגון המדינה האסלאמית. 
 
על פי החקירה, החשודים, סעיד גסוב מחמוד ג'בארין, בן 26,ונער בן 16, שניהם תושבי העיר הערבית, תכננו לבצע פיגוע ירי בהר הבית במתווה דומה לפיגוע ב-14 ביולי, בו נרצחו השוטרים כמיל שנאן והאיל סתאוי. במהלך החקירה הוסגרו שני אקדחים ותחמושת, אשר היו אמורים לשמש את שני החשודים לצורך מימוש הפיגוע.

פרקליטות מחוז חיפה הגישה נגד ג'בארין והקטין כתב אישום, שעל פיו השניים גילו עניין בארגון דאעש ותכננו לצאת לסוריה על מנת להצטרף ללחימה בשורותיו. הנאשמים נכנסו בתדירות גבוהה לאתרי אינטרנט המזוהים עם הארגון, צפו בסרטונים רשמיים של ארגון דאעש ובסרטונים המזוהים עם הארגון, ובין היתר סרטונים המתעדים את הפעילות הצבאית של הארגון.

בנוסף תכננו הנאשמים לבצע פיגוע באזור מסגד אל אקצא נגד אנשי בטחון ואזרחים שאינם מוסלמים. הנאשמים שוחחו על האפשרות לבצע את הפיגוע תוך שימוש בנשק ובסכין. השניים סיכמו כי יבצעו פיגוע ירי, באמצעות אקדחים, לאחר שג'בארין יעביר לנאשם הקטין אקדח שהחזיק בלא רשות על פי דין, ואף הציע לאמן אותו בירי.