צה"ל תקף הבוקר (שבת) שלושה תותחי ארטילריה של הצבא הסורי סמוך לגבול בצפון רמת הגולן, וזאת לאחר שמוקדם יותר, בשעות הלילה המאוחרות, זוהו נפילות ארטילריות, שלא גרמו לנזק או לנפגעים בשטח פתוח ברמה. לאחר התקיפה נמסר מצה"ל כי "גם אם מדובר בזליגה מדובר באירוע חריג והמשך אירועים מסוג זה יענו בהחרפת התגובה הישראלית. צה״ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו".



. "רואים במשטר הסורי אחראי": הודעת דובר צה"ל בערבית
. "רואים במשטר הסורי אחראי": הודעת דובר צה"ל בערבית



זליגת האש הבוקר מגיעה יומיים אחרי הפעם הקודמת בה שירי ארטילרי פוגע בשטחי המדינה, גם אז לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. ביום חמישי, לאחר זליגת הירי הקודמת, הגיב צה"ל באש טנקים לעבר מקורות הירי.



מדובר צה"ל נמסר בחמישי כי "צה״ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה. צה״ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו". יום לפני כן נשמעו פעמיים במהלך היום אזעקות בבסיסיים צבאים באזור, גם כן בעקבות הלחימה הפנימית בתוך סוריה. כזכור, שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לירי שפוגע בישראל כתוצאה ממלחמת האזרחים הסורית, והטיל את האשמה לפתחו של הממשל בדמשק.



במהלך ביקורו בוושינגטון ביום חמישי האחרון אמר ליברמן כי "כל פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל תיתקל בתגובה נחושה, בדיוק כפי שצה"ל פעל לפני שעה קלה כשתקף בסוריה כתוצאה מזליגת הירי לרמת הגולן מוקדם יותר היום. אנו רואים במשטר אסד אחראי לכל מה שמתרחש משטחו, ואני מציע לא לבחון את הסבלנות ואת הקווים האדומים שלנו. אין לנו כוונה לעבור לסדר היום על כל ניסיון להפר את השקט ולפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל, כפי שקרה הבוקר בצפון".