הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, ייצא הלילה (שבת) לכינוס רמטכ"לים גדול ובינלאומי בוושינגטון שבו ישתתפו גם רמטכ"לים של צבאות מדינות ערב שאין להן יחסים דיפלומטיים עם ישראל. למעשה, מארח האירוע, יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב הגנרל ג'וזף דנפורד, שינה את מתכונת הפגישה כדי לאפשר את השתתפותו של איזנקוט. 
מדובר עד כה במפגשים רק של מדינות הקואליציה המשתתפות במלחמה נגד דאעש בסוריה ובעיראק. ישראל אינה משתתפת רשמית בקואליציה ולא הוזמנה למפגשים בעבר, אך הפעם החליט הרמטכ"ל לשנות את מבנה המפגש כדי שיוכל לזמן גם את הקצין הישראלי. במפגש ישתתפו הרמטכ"לים של צבאות ירדן, מצרים, ערב הסעודית, איחוד האמירויות, וכן מדינות המערב - מדינות נאט"ו, אוסטרליה ועוד. המפגש יימשך עד יום רביעי ובמקביל נמצא בארה"ב גם שר הביטחון אביגדור ליברמן, שישוב לישראל ביום שני לאחר שיקיים שיחות עם עמיתו, שר ההגנה ג'יימס מאטיס.

יודגש כי ישראל מנהלת בשבועות האחרונים מהלכים ויוזמות דיפלומטיות קדחתניות בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון וראש המטה לביטחון לאומי, שמשוחחים עם מנהיגים ברוסיה ובארה"ב ומקביליהם בשתי מדינות אלה בשל החשש הגובר בישראל מפני האפשרות שאיראן או שלוחיה ייפרסו בקרבת הגבול ברמת הגולן.

במפגשים אלה ישראל מנסה לגייס תמיכה בעמדותיה ומציגה דרישה זו כקו אדום שהיא לא תאפשר את חצייתו. לפי שעה לא ברור האם מעבר להבנה לעמדות הישראליות יש גם נכונות של רוסיה, בעיקר כאשר ארה"ב מאבדת את יכולת ההשפעה שלה על איראן.