שמחה גולדין, אביו של החייל הנעדר הדר גולדין התייחס הבוקר (ראשון) בראיון בגלי צה"ל למינויו של בכיר השב"כ לשעבר, ירון בלום, לתפקיד מתאם השבויים והנעדרים וסיפר על שיחתם הראשונה: "שוחחנו אתמול בלילה ואמרתי לו 'אין לך אפילו יום אחד של חסד'". הוא הסביר כי "למתאם ולראש הממשלה יש אחריות גדולה להחזיר את הדר - 1,173 ימים אחרי שנחטף והוכרז כחלל. גיוס נובמבר בפתח והחיילים הקרביים צריכים לדעת אם הצבא משאיר מאחור חיילים". האב הוסיף: "נתניהו התקשר להודיע לנו על המינוי ומשיחה עם בלום עולה שהוא מבין את המשימה".



אביו של גולדין האשים כי הממשלה מטפחת את מנהיג חמאס במקום ללחוץ עליו: "הפיוס הפנים פלסטיני מתבשל בימים אלה וזו נקודת זמן איכותית להפעלת לחץ על החמאס והרשות הפלסטינית, שלא מנוצלת על ידי ממשלת ישראל. המתאם ייבחן בסוגיית הפעלת לחץ". לטענתו, יחיא סינוואר, ששוחרר בעסקת שליט, מטופח על ידי הממשלה. "הוא מקבל מה שהוא רוצה וכל זמן שלא יופעל לחץ - הוא ימשיך לעשות מה שהוא רוצה", הסביר.  "הוא מקבל בטון לבנות מנהרות ואנשים שעוברים ממקום למקום ועכשיו נחתם הפיוס". הוא הוסיף: "שלוש שנים ושלושה חודשים האחרונים היו בזבוז זמן וחיזקו את חמאס, ואנחנו מצפים שהממשלה והצבא יחזירו את החיילים - חיים או מתים. עד עכשיו הם קיבלו ציון נכשל".



הדר גולדין (משמאל). צילום: באדיבות המשפחה
הדר גולדין (משמאל). צילום: באדיבות המשפחה



גולדין טען כי "אחרי שלוטן עזב, כבר אין להם מאחורי מי להתחבא". הוא התייחס לאמירותיו של בלום לפני כשנה, לפיהן הוא תומך בדוח ועדת שמגר, הקובע כי בעסקאות שבויים עתידיות יש לשחרר אסירים ספורים בלבד. "התבטאות אומללה, ראש הממשלה הבטיח לנו שלא ישנו את הכללים תוך כדי אירוע מתגלגל, לכן המסמך לא בא לידי ביטוי במקרה הזה", ציין, "לממשלה היה מספיק זמן לדון בדוח, בפרק הזמן שחלף מהחזרת גלעד שליט ועד למבצע צוק איתן".



האב השכול הסביר חלק מהמטרות של הפעילות שלהם. "אנחנו הולכים להציל את הציבור, לא רוצה שעוד משפחה תעמוד במצב שבו אני נמצא. לא רוצה שמישהו שמגייס את הילדים שלו יעמוד במצב הזה", סיכם, "כשנביא את הדר ואורון הדבר הזה לא יישנה, לא ישאירו חיילים מאחור. מאחל לבלום בהצלחה בתפקידו".