סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) חשפה היום (ראשון) מנהרה שנחפרה מתחת לבית הספר של הסוכנות ברצועת עזה לפני כשבועיים.
עובדי הסוכנות סגרו את בית הספר ואטמו את החלל שהתגלה, ורק אז איפשרו לתלמידים ולצוות ההוראה לשוב ללימודים סדירים. "הודענו לגורמים האחראים, כי הדבר אינו מקובל", נמסר מאונר"א. "הימצאותה של מנהרה מתחת למתקן של אונר"א מעמידה את הילדים וצוות ההוראה בסכנה". מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, עודכן על פרטי המקרה בזמן אמת וגורמים באונר"א פנו לגורמים הרלוונטיים במחאה על הפרת מדיניות הנייטרליות בשטח האו"ם.

מדובר בחלל שנראה כמו מנהרה, כאשר רק בחודש ביוני האחרון נחשפה מנהרה מתחת לשני בתי ספר של אונרא, ובחודש יוני התגלתה המנהרה הנוכחית, ובמשך הזמן הזה פעלו בארגון לאטום את החלל, כשהטענות הופנו לחמאס, אשר נמצא כעת במצב מביך. כזכור, בעקבות ההסכם בין הפתח לחמאס, דרשו אנשיו של אבו מאזן כי השליטה הצבאית שלהם תהיה מעל האדמה ומתחת. עד לשלב זה לא נמסרה כל תגובה של חמאס לנושא.
רק ביולי האחרון חשפה אונר"א מנהרה שהתוואי שלה עבר מתחת לשני בתי ספר במרכז הרצועה. חמאס הכחיש באותו הזמן, ואמר כי הם לא יודעים על מה מדובר, בזמן מבצע "צוק איתן", נמצאו גם רקטות בבית הספר של הארגון, דבר אשר גרם לישראל לצאת בהאשמות חריפות כנגד הארגון וחלק ממפעיליו ברצועה, שהתברר כי הם אנשי חמאס.  
עוד תקרית שאירעה בסוף השבוע האחרון היא ניסיון ההתנקשות בתאופיק אבו נעים, ראש מערך הביטחון של חמאס, שנפצע באורח קל בניסיון. החקירות נמשכות, כשעל פי חמאס, הם חוקרים כמה כיוונים. בתחילה האשימו בארגון את ישראל, ואח"כ, לאחר בדיקה קצרה, הועברה האש כלפי דאעש. ישנה סבירות גבוהה מאוד שדאעש היו אלה שניסו לעשות זאת, בעקבות סכסוך פנימי ברצועה. ראש הממשלה הפלסטיני, רמי חמדאללה, שהתבקש להתייחס לניסיון ההתנקשות, הסביר כי השליטה עדיין נמצאת בידיו של חמאס, והוא עדיין האחראי: "השליטה הבטחונית בעזה, עדיין בידי חמאס ולא הרשות".