קצין בכיר בצה"ל אומר היום (רביעי) כי לישראל יש יכולת לזהות באמצעות יכולות מתקדמות מנהרות בעומק עשרות מטרים. לדברי הקצין, שדיבר עם עיתונאים צבאיים בעקבות פיצוץ המנהרה ברצועה והמתיחות שנוצרה, היכולות של ישראל הן כאלה שמסוגלות לגרום לפיצוצים תת קרקעיים. הוא גילה כי הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, הורה לפני כשנה לפיקוד הדרום לפעול במלוא האמצעים להסרת איום המנהרות מעזה ובמסגרת זו הוקמה מעבדה טכנולוגית מיוחדת. במעבדה, מכונה "המוח", יושבים מהנדסים, גאולוגים ואנשי טכנולוגיה.

באשר למנהרה, הקצין אמר  כי צה"ל ידע על קיומה "לא מעט זמן". מדיווחים עולה כי מספר ההרוגים הפלסטינים באירוע ככל הנראה גבוה מכפי שפורסם בהתחלה ועומד על 14, ביניהם גם נעדרים בתוך פיר המנהרה.
 
"החמאס ידע על המנהרה"
 
זו המנהרה הראשונה שארגון הג'יהאד האסלאמי חפר לשטח ישראל, זאת לאחר שקיבל החלטה בעקבות מבצע 'צוק איתן' להיכנס גם לתחום המנהרות התת קרקעיות בדומה לחמאס. הקצין הבכיר אמר כי בעזה לא יכול להיות מצב הקשור לתשתיות, שהחמאס אינו מאשר אותן. עוד הוא העריך כי הג'יהאד האסלאמי נמצא כעת בדילמה קשה והם התקשו שלא להגיב בגלל המספר הרב של ההרוגים ובשל אובדן המנהרה. 

עם זאת, הוא הדגיש כי ככל שחולף הזמן מפיצוץ מנהרת הטרור האווירה מצטננת. לדבריו, אנחנו עדיין נמצאים בתוך האירוע של השמדת המנהרה והזהיר מפני שאננות. על רקע המתיחות, הוחלט בצה"ל להפסיק את עבודות המכשול בשלב זה, בכדי לא לספק לג'יהאד האסלאמי תירוצים ומטרות לפגיעה.