ישראל תקפה הערב (רביעי) באזור העיר חומס שבסוריה, כך על פי דיווח באתר א-נשרה. תושבים באזור דיווחו על קולות פיצוץ עזים סמוך להם. על פי דיווח באתר אל מיאדין, מטרת התקיפה היתה "מפעל נחושת" בעיר התעשייתי חסיה. עוד דווח כי צבא סוריה הגיב בירי טילי נ.מ. לעבר מטוס חיל האוויר. 



הפעם הקודמת שישראל תקפה בסוריה היתה לפני כשבוע וחצי, זאת בעקבות זליגה לעבר רמת הגולן, אז המטרה היתה שלושה תותחי ארטילריה של הצבא הסורי סמוך לגבול בצפון רמת הגולן. לאחר התקיפה נמסר מצה"ל כי "גם אם מדובר בזליגה, מדובר באירוע חריג והמשך אירועים מסוג זה ייענו בהחרפת התגובה הישראלית. צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו".



מספר ימים לפני כן תקף חיל האוויר סוללת טילים של הצבא הסורי, באמצעות טילי אוויר-קרקע, זאת לאחר שהיא ניסתה ליירט מטוס ישראלי בשמי לבנון מוקדם יותר. המטרה היתה 50 ק"מ מזרחית לדמשק, ולא היוותה סכנה למטוסים. 

דובר צה"ל, רונן מנליס אמר כי "אנחנו רואים במשטר הסורי אחראי ורואים בטילים האלה פרובוקציה סורית, לא ניתן לזה לקרות. נגיב כמו שהגבנו עכשיו. מבחינתנו האירוע הסתיים כעת. אם יהיו מקרים דומים בעתיד נגיב. הירי לא היווה סיכון, גיחת צילום שגרתית, כנראה שהסורים חששו ממנה. צה"ל הגיב שעתיים אחרי הירי, מדובר בפרובוקציה סורית. ארבע פצצות של חיל האוויר, שהוציאו את ה-SA-5, אותה סוללה שירתה לפני חודשיים, מידי שימוש".