ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) קיים אמש את ערב ההצדעה השנתי לחיילי צה"ל של סניף לוס אנג'לס במלון 'בברלי הילטון', אליו הגיעו כ-1,200 אורחים מארצות הברית וישראל. את הערב המרגש אירחו, כמדי שנה, שריל וחיים סבן, אשר הצליחו לגייס לאירוע את צמרת הוליווד והקהילה העסקית בארה"ב. באירוע לקחו חלק 17 חיילים ממגוון יחידות צה"ל, ביניהם גם חיילים בודדים שהחליטו לעלות ארצה ולהתגייס לצה"ל.



מי שנבחרה להנחות את האירוע היתה הדוגמנית והשחקנית הישראלית המצליחה מורן אטיאס ובמהלך הערב הופיעו היוצרים והמוזיקאים סיל ודיוויד פוסטר. גם הדוגמנית ומנחת הטלוויזיה הישראלית טיטי איינאו הגיעה לייצג בכבוד את ישראל. עוד מכוכבי הוליווד שהשתתפו באירוע: הכוכבים האגדיים ארנולד שוורצנגר, הדוגמנית ג'ואנה קרופה, השחקן ג'רארד באטלר, מליסה ריברס והמוזיקאי ג'ין סימונס מלהקת "קיס".



באירוע, בו גויסה השנה תרומת שיא של 54 מיליון דולר למען רווחת חיילי צה"ל, נכחו גם הקונסול הכללי של ישראל בלוס אנג'לס סאם גרונדוורג, מנכ"ל ארגון FIDF, האלוף (מיל') מאיר כליפי-אמיר, מייסד ויו"ר חברת אורקל (Oracle) הבינלאומית לארי אליסון, נשיא ומייסד הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין, סרג' עזריה, מייסדי GUESS פול ומוריס מרציאנו, דוד הגר, ומשפחת שגיא.



ערב ההתרמה השנתי של סניף FIDF בלוס אנג'לס נחשב לאחד מאירועי הדגל של הארגון. חיים סבן, התורם הפרטי הגדול ביותר לחיילי צה"ל, המכהן כיו"ר ערב הגאלה השנתי זו השנה ה-11 ברציפות, תרם 5 מיליון דולר באירוע ואמר: "שנה אחרי שנה, התמיכה של הקהילה בלוס אנג'לס למען חיילי צה"ל ממשיכה להדהים אותי, והאירוע השנה שבר שיא של כל הזמנים עם סכום תרומה שטרם נראה. כינוס אירוע זה ב-11 השנים האחרונות הוא פריבילגיה גדולה, ושריל ואני מצפים להמשיך לקדם את המשימה האצילית של ארגון FIDF לתמוך בתכניות רווחה וחינוך לגיבורים האמיצים של צה"ל".



תרומת השיא של הערב הגיעה ממייסד ויו"ר חברת אורקל (Oracle) הבינלאומית לארי אליסון על סך 16.6 מיליון דולר לטובת מבני רווחה לגדודים מעורבים של חיילים וחיילות במערך הלוחם. אליסון אמר: "במשך 2,000 שנה, היינו עם ללא מדינה. אבל עכשיו, יש לנו מדינה שהיא שלנו. לאורך כל השנים מאז הקמתה של מדינת ישראל, החיילים והחיילות האמיצים תמיד נקראו להגן על ביתנו בזמני סכנה. אני מאמין שאין כבוד גדול יותר מלתמוך באנשים אמיצים אלו, ואני מודה ל-FIDF על ההזדמנות לתמוך בחיילים אלו שנה אחר שנה. עלינו לעשות ככל שניתן להראות לחיילים שהם אינם לבדם".



"אין כבוד גדול יותר מלתמוך באנשים אמיצים אלו". לארי אליסון. צילום: רויטרס
"אין כבוד גדול יותר מלתמוך באנשים אמיצים אלו". לארי אליסון. צילום: רויטרס



הרב יחיאל אקשטיין, נשיא ומייסד הקרן לידידות, שתרם 5.5 מיליון דולר באירוע וסה"כ תרם ל-FIDF מעל 40 מיליון דולר לרווחת החיילים בשנים האחרונות, אמר באירוע: "מה שחיילים אלה עושים הוא באמת מעשה גבורה. הם משרתים כקו ההגנה הראשון לא רק למדינה היהודית, אלא לכל היהודים ואוהבי החירות ברחבי העולם".



הרגעים הבלתי נשכחים של הערב כללו את 17 החיילים שנכחו באירוע, ביניהם אלו ששיתפו את הקהל בסיפורם האישי, כמו האלוף הפאראלימפי נועם גרשוני שנפצע בתאונת מסוק במלחמת לבנון השנייה, אל"מ (מיל') ד"ר סלמאן זרקא, מנהל בית החולים רבקה זיו בצפת שסיפר על מנהלת "שכנות טובה" והסיוע הצה"לי לאזרחים שנפצעו במלחמה בסוריה, רב"ט רוית, שחייה ניצלו על ידי לוחמת משמר הגבול הדר כהן (ז"ל), וסמל לאה, דוגמנית לוריאל לשעבר מאוסטריה, חיילת בודדה המשרתת כלוחמת ביחידה מיוחדת של חיל התותחנים.



ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית ובפנמה (FIDF) הוא ארגון ללא מטרת רווח הפועל בארצות הברית מזה 36 שנה, והוקם על ידי ניצולי שואה שהיגרו לאמריקה. מטרת הארגון היא דאגה לרווחת החיילים והחיילות שמשרתים בצה"ל, למשפחותיהם ולמשפחות השכול. לארגון 20 סניפים ברחבי ארצות הברית ופנמה, ומגייס מידי שנה כ-100 מיליון דולר לרווחת חיילי צה"ל .הארגון פועל במספר תחומים מרכזיים אשר תומכים בחיילי צה"ל ותורמים לעיצוב דמותה של החברה הישראלית: פעילות חינוך ותרבות לחיילים, תוכנית המלגות IMPACT, סיוע כלכלי לחיילים ממשפחות מעוטות יכולת, סיוע ותמיכה למשפחות השכולות, דאגה לרווחת החיילים הבודדים, מתן עזרה לחיילים הפצועים, מימון שבועות נופש מבצעי ליחידות לוחמות, שיפוץ והקמת מבני רווחה.



www.fidf.org.