בצה"ל בוחנים בימים אלה מתן חנינות לחיילים המרצים מאסר בכלא צבאי, זאת לרגל יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל, כך נחשף הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל (גל"צ).



בדובר צה"ל אישרו כי ״לאחרונה התקבלה בצה״ל בקשת הסנגוריה הצבאית להעניק חנינות לחיילים הכלואים בכלא הצבאי ולהקל בעונשיהם מעבר למקובל, לרגל יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל". הנושא מצוי בבחינה וטרם התקבלה כל החלטה בנושא. יש לציין כי הסמכות למתן חנינה וגם מחיקת רישום פלילי היא של נשיא המדינה.



ריבלין. צילום: מארק ניימן, לע"מ
ריבלין. צילום: מארק ניימן, לע"מ



כזכור, לאחרונה עלה נושא החנינות לחיילים לסדר היום על רקע בקשתו של החייל היורה אלאור אזריה, שפנה לנשיא המדינה ראובן ריבלין בנושא. "אני מקווה שתאפשר לי כבר עתה לזכות בחירותי להיות אזרח נאמן ויעיל לטובת העם והארץ", כתב אלאור אזריה בבקשה, והוסיף:"אני תולה תקווה רבה בשיקול דעתך, בחכמתך ובחמלה ובאהבה שטבועים בך כלפי חיילי צה"ל".



בפנייתו לבקשת החנינה טען אזריה: "למשפט צדק, לצערי הרב, לא זכיתי - זאת תחושתי ושום דבר לא יכול לשנות אותה. מכל מקום, את מידת החסד והרחמים שהיא תמצית מוסד החנינה מבקש אני בפנייה זאת אליך".



כמו כן, הוא ציין כי "אני קורא ושומע את התגובות בקשר להחלטתי, שלא להביא חרטה על הירי במחבל. זה לא מדויק. אילו הייתי יודע בוודאות, באותן שניות מתוחות בזירה, שהמחבל אינו ממולכד, לא הייתי יורה, חד וחלק. לכן ובדיעבד בלבד הירי במחבל היה טעות מבצעית".