"הסברתי שלא אמרתי את הדברים, אבל אם מישהו נעלב, אני מתנצל. הבהרתי שאני לא יודע אם אוכל לפגוש את כל המרוקאים בארץ ולדבר איתם, אבל זה מה שעשיתי – והצלחתי. דניאל בן־סימון פשוט עיוות ושיקר. עובדה שלא תבע אותי כשטענתי כך". כמעט 20 שנה אחרי שנפלט ממפלגת העבודה בעקבות אמירה על יוצאי מרוקו, שמבחינתו סולפה, אורי אור עדיין נושא את הצלקת הפוליטית. בראיון מיוחד למוסף "מעריב־סופהשבוע", שיתפרסם במלואו בשישי, חוזר האלוף במיל', גיבור מלחמת יום כיפור, אל הפרשה הכאובה וגם מאשים את אלאור אזריה במעשה שגובל ברצח.



אור חוזר לאמירה במהלך ראיון עיתונאי שחיסל לו את הקריירה הפוליטית. "אמרתי לבן־סימון: 'הייתי חוזר הביתה ואומר לאשתי יעל, שכבר לא אכפת לי למי הם יצביעו. בגלל המצוקות בחייהם, הם לא סקרנים לשום דבר'. אז הוא כתב שהמרוקאים לא סקרנים. העוזרת שלי התקשרה אליו בערב לפני ואמרה: 'יש שמועות שהולכת להיות כתבה שתפגע בנו'. 'מה פתאום', הוא ענה לה". בן־סימון בתגובה: "אין אדם נתפס בשעת כעסו וצערו".



אותו בן־סימון נבחר מאוחר יותר לרשימת מפלגת העבודה, ועל זאת אומר אור: "מתאים להם, עם התסביכים שלהם מעדות המזרח. הוא היה שם כמו כלבלב. קדנציה אחת ובשנייה כבר לא נבחר".



ירה בראש פצוע ששכב על הרצפה. אלאור אזריה במשפטו, צילום: רועי עלימה, פלאש 90
ירה בראש פצוע ששכב על הרצפה. אלאור אזריה במשפטו, צילום: רועי עלימה, פלאש 90





"בין אוהדי בית"ר אהיה בדעת מיעוט"



אור התייחס גם לפרשת אלאור אזריה ולסערה הציבורית סביבו: "קבוצת ימנים, אוהדי בית"ר ירושלים, זו לדעתך דעת הקהל? בורג הזקן היה חכם. כשעזר ויצמן בא אליו בזמן שהיה שר הפנים ואמר: 'אתה לא מקשיב לרחוב', הוא ענה: 'השאלה באיזה רחוב אתה מסתובב'. אם אלך ברחוב של אוהדי בית"ר והם יגידו שאלאור אזריה גיבור, אגיד: 'לא, הוא רוצח'. שם אהיה בדעת מיעוט".



רוצח?


"זו מילה חזקה מדי, אבל שיפסיקו לבלבל את המוח. הלך חובש מלה פמיליה וירה בראש לפצוע ששכב על הרצפה".


 


הראיון המלא מחר ב"מעריב־סופהשבוע"