מתיחות ביטחונית: הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, נפגש לאחרונה פעמיים בחשאי עם מפקד הכוחות האמריקנים באירופה, כך דווח הערב (ראשון) ב"החדשות". לפי הדיווח, הפגישה לא הייתה מתוכננת מראש ועסקה בנוכחות האיראנית הגוברת בסוריה ובדיונים האמריקנים על אופיה המשתנה של סוריה. הפגישה הראשונה נערכה לפני כשבועיים ובסוף השבוע האחרון עלה צורך בפגישה נוספת.



בנוסף לכך, בגזרה הדרומית הצבא מתגבר כוחות סביב העבודות על גדר גבול רצועת עזה והעבודות על המכשול, כך דווח גם ב'החדשות'. בנוסף, כוחות מתוגברים במרחב יישובי עוטף עזה, כולל כוחות מיוחדים, זאת על מנת לתת מענה לכל אירוע ירי צליפה או ירי טנקים. צה"ל נערך גם לאפשרות של ירי טילים לעבר מרכז הארץ ומבצע שורה של פעולות למול האיום הזה. במקביל לכל ההיערכות, בעוטף עזה ההנחיות לאוכלוסיה האזרחית היא לשמור על השגרה ולהמשיך את חייהם ברגיל.

בצה"ל חוששים מתגובה של הג'יהאד האסלאמי בעקבות פיצוץ מנהרת הטרור שחצתה את הגבול לישראל לפני כשבועיים. הארגון הגיב היום לאיומיה של ישראל, בהודעה רשמית בה נאמר כי "איומי האויב הציוני לפגוע בהנהגת הארגון היא הכרזת מלחמה". בהודעה לתקשורת נאמר כי "האיומים חושפים את הכוונות האמיתיות להמשיך בתוקפנות שהחלה על ידי האויב הציוני, שהפר את הסכם הפסקת האש בחסות מצרים ב-2014".
 
הודעת הארגון הגיעה לאחר שאמש מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, יצא במסר חריף לג'יהאד האסלאמי בו הבהיר כי "צה"ל ער למזימה שהג'יהאד האסלאמי הפלסטיני רוקם נגד ישראל. הוא משחק באש על גבם של תושבי רצועת עזה, ועל חשבון הפיוס הפנים פלסטיני והאזור כולו". באיום, שפרסם מרדכי ביוטיוב, הוא הוסיף: "כדאי שיהיה ברור: לכל תגובה של הג'יהאד האסלאמי באשר היא, ישראל תגיב בעוצמה ונחישות, לא רק כלפי הג'יהאד אלא גם כלפי חמאס".