במערכת הביטחון נערכים לתגובה של הג'יהאד האסלאמי על פיצוץ מנהרת הטרור, בו נהרגו 12 אנשי הארגון. בהמשך לפריסת סוללות כיפת ברזל בגוש דן ובצפון, היום (שלישי) הותר לפרסום כי צה"ל סגר אתרי מטיילים בסמוך לרצועת עזה ומונע כניסה לאנדרטת חץ שחור, גבעת הפעמונים וגבעת ניזמית וזאת בעקבות חשש מפיגועי צלפים וירי נ"ט של ארגון הטרור הסוני. 



מדובר צה"ל נמסר הסגירות נעשות בהתאם להערכת מצב המתקיימת באוגדת עזה ומשתנות מיום ליום.

 הבוקר דווח בעיתון "אל חיאת" היוצא בלונדון כי אנשי הג'יהאד האסלאמי העלו גם הם את רמת הכוננות ל"גבוהה ביותר", זאת על רקע האיומים הישראלים האחרונים, מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, ובמקביל לכוננות ולתמרונים של צה"ל בעוטף עזה, שהחלו ביום ראשון ויימשכו עד מחר. 



על פי הדיווח, הג'יהאד האסלאמי מתלבט בין הרצון לנקום את מותם של 12 מלוחמי הזרוע הצבאית של הארגון, פלוגות אל-קודס, והזרוע הצבאית של חמאס, אל-קסאם, לבין הרצון לא לפגוע בפיוס הפנים פלסטיני. עוד נאמר כי בהנהגת הארגון "מרגישים כאב רב, כאש רואים את ישראל משווקת את עצמה כמי שניצחה, ולכן ישנה שתיקה רועמת, לפחות בעת הזו".



עוד צוין בדיווח כי "השתיקה – שהיא חלק מהלוחמה הפסיכולוגית של הג'יהאד - מדאיגה את ישראל, שפנתה לכמה מדינות במטרה ללחוץ על הג'יהאד כדי לא להגיב, תוך איומים ישירים על מזכ"ל הארגון רמדאן שלאח וסגנו זיאד נחאלה, ואף הענשת חמאס".



אולם, כך נכתב, "לוחמה פסיכולוגית זו השפיעה על עשרות ישראלים המתגוררים בעוטף עזה". שכן, מקורות בג'יהאד מסרו, כי "קבוצות של פלוגות אל-קודס של הג'יהאד עוקבות אחר תנועת הישראלים בעוטף עזה, מצלמת אותם כאשר לרוב אין תנועה בכבישים".



אתמול צה"ל הגביר את הכוננות מחשש לתגובת נגד של הארגון מרצועת עזה להשמדת מנהרת הטרור והרג פעיליה, כאשר במסגרת זו הוחלט לנקוט בצעדים נוספים על העלאת הכוננות שהתרחשה כבר לפני שבועיים. ההחלטה מגיעה על רקע הצהרתו של ארגון הטרור, לפיה "איומי ישראל לפגוע בראשי הארגון הם הכרזת מלחמה".