הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט אמר היום (חמישי) בראיון נדיר שהעניק לעיתון סעודי כי אין לצה"ל כוונה לתקוף את ארגון חיזבאללה בלבנון. בדבריו לאתר "אילאף", הוסיף איזנקוט כי בכוונת האיראנים להשתלט על המזרח התיכון בשני צירים שיעים - דרך עיראק לסוריה ולבנון, והשני דרך עיראק ובחריין דרך תימן בים סוף. בנוסף, הרמטכ"ל ציין כי לישראל ולערב הסעודית אינטרסים משותפים בנושא איראן. "אנחנו מוכנים לשתף מידע אם צריך", אמר. 
בראיון ראשון מסוגו בכלי תקשורת ערבי הוסיף הרמטכ"ל כי "מה שנאמר בעניין תמיכת ישראל בג'בהאת אל נוסרה בסוריה הוא שטויות", והדגיש כי "נוסרה וזרועותיו הם אויבי ישראל בדיוק כמו דאעש".

מוחמד בן סלמאן, יורש העצר של סעודיה. רויטרס
לדבריו, ישראל מסייעת לכפריים בגולן מבחינה רפואית ומסייעת לדרוזים כאחים מבחינה הומניטרית בלבד. איזנקוט ציין עוד כי לסעודיה וישראל יש אינטרסים משותפים נגד איראן אך הכחיש כל כוונה לתקוף את חיזבאללה בלבנון, אם כי "ישראל לא תסכים לאף איום אסטרטגי עליה".

הרמטכ"ל הדגיש שהמצב של ישראל הוא הטוב ביותר מאז הקמתה מבחינת יכולות ומבחינת הכבוד וההערכה באזור, וציין את הצורך לניצול האינטרסים נגד הניסיונות האיראניים להתפשט בסוריה, עיראק, לבנון, בחריין ותימן.

"לא נסבול איום אסטרטגי על ישראל". לוחמי חיזבאללה. צילום: AFP

בהתייחסות להתפטרות ראש ממשלת לבנון, סעד אל חרירי, ציין כי "הדבר הפתיע אותנו", אך הדגיש את החולשה של מוסדות חיזבאללה בשל מעורבותו במלחמה בסוריה. "אין לנו אף כוונה לתקוף את חיזבאללה בלבנון ולהגיע למלחמה, אך לא נסבול איום אסטרטגי על ישראל", אמר איזנקוט, "אני מאושר מהשקט בשני צדדי הגבול שנמשך 11 שנים, אך אנו מבחינים בניסיונות איראניים שיכולים להביא להסלמה. חיזבאללה ניסה להכניס קצינים מטעמו למוסדות הביטחוניים הלבנוניים ואף הצליח בכך".