לראשונה זה למעלה מעשור, מעבר רפיח, על הגבול בין רצועת עזה למצרים, נמצא בידי קציני ביטחון של ממשלת ההסכמה הלאומית של הרשות הפלסטינית. מצרים החליטה הבוקר (שבת) לפתוח את מעבר הגבול לשלושה ימים לצורך יציאת סטודנטים, בעלי אשרות שהייה וחולים. הוא יהיה פתוח עד לפתיחתו הקבועה על פי הסכם מ-2005, שקובע שהוא יהיה בידי אנשי הרשות הפלסטינית ופקחים אירופאיים. מאות אנשי ביטחון הגיעו לאזור המעבר, עם מדים רשמיים של הרשות הפלסטינית, כדי לקבל את פני המבקרים.



במקביל, מאות פלסטינים הגיעו לאולם המרכזי על שם "אבו יוסף א-נג'אר" בעיר חאן יונס, כדי להגיע אל מעבר רפיח באוטובוסים. על פי הסכם בין הרשות הפלסטינית לבין משרד הפנים בעזה, לפיו הנוסעים יהיו על פי הרשימה הישנה, עד שכל מי שנמצא ברשימת ההמתנה ייצא מרצועת עזה. היום אמורים לצאת מהגבול אותם אזרחים שממתינים ליציאה מה-16 באוקטובר, אך נדחו בשל המצב הביטחוני בחצי האי סיני.



יש לציין, כי גנרל מאג'ד פראג', ראש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, ערך הלילה ביקור בזק ברצועת עזה, ונועד עם ראשי חמאס, בהם ראש חמאס ברצועה יחיא א-סנוואר, כדי לעמוד על סידורי הביטחון האחרונים לפתיחת מעבר רפיח.