קצין בדרגת סגן אלוף, המשרת בתפקיד רגיש בפיקוד צפון, הושעה לשבועיים לאחר ש-6 נשים התלוננו נגדו על הטרדות מיניות, כך דווח הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל. המתלוננות, קצינות וחיילות המשרתות תחת הקצין, הגישו תלונה במצ"ח. לטענתן, הקצין נגע בהן באזורים מוצנעים והתבטא בביטויים בעלי משמעות מינית שנאמרו על ידו במספר הזדמנויות. ראש מטה פיקוד צפון, תא"ל אשר בן לולו, החליט להשעות את הקצין על מנת לאפשר את חקירת הטענות. 



הקצין מכחיש כל כוונה לפגוע במתלוננות ובחלק מן ה מקרים אף טוען כי אינו זוכר את הסיטואציות המדוברות. צוות ההגנה של הקצין, הסנגור הצבאי הראשי, אל"מ רן כהן ורס"ן אורן ליבר, אמר בתגובה, כי הקצין מופתע מאוד מהחשדות נגדו ושולל בתוקף כל טענה ביחס להטרדה מינית מצדו. במהלך שירותו המצטיין עד כה מעולם לא עלתה טענה ביחס להתנהלותו. הקצין העמיד עצמו לרשות החוקרים ושיתף פעולה באופן מלא בחקירה. אנחנו מצפים שהחקירה תסתיים בהקדם האפשרי והחשד  לפלילים ייסגר". 



בצה"ל אישרו את הדברים ומסרו כי "בשבוע שעבר השעה רמ"ט פיקוד הצפון, תא"ל אשר בן לולו, קצין בדרגת סא"ל ל-14 ימים בעקבות חקירת מצ"ח שנפתחה בעניינו בחשד להטרדה מינית והתנהגות שאינה הולמת. החקירה נמשכת. החלטות בעניינו של הקצין יתקבלו בהמשך לאור הממצאים שיעלו מהחקירה". 

בארגון נעמת הגיבו להשעייתו של הקצין ואמרו כי "צה"ל הוא צבא העם של כולנו וצריך לשמש מצפן ערכי לחברה כולה. הורים ששולחים ילדותיהם לצה"ל חייבים לדעת שהם מפקידים את היקר להם מכל בידי מפקדים ראויים וערכיים ושבמקרים כגון זה המתואר-תינקט פעולה חד משמעית שתוצאתה סילוק מטרידנים ותוקפים מצה"ל. זה הוא מקרה שמלמד כי למרות גל החשיפות האחרון, הדרך במאבק עוד ארוכה, בצה"ל ומחוצה לו".