כוח צה"ל ביצע הערב (ראשון) ירי התרעה לעבר כוחות של צבא סוריה באמצעות טנק, זאת בעקבות עבודות שביצעו כוחות צבאו של בשאר אסד סמוך לגבול בצפון רמת הגולן לביצור עמדה צבאית במרחב החיץ, זאת בניגוד להסכמי הפרדת הכוחות, כך לפי דובר צה"ל. 



לפי דיווחים ברשתות הסוריות, טנק ישראלי ביצע ירי של שני פגזים לעבר עמדות הצבא הסורי באזור קסר אל-נקאר, שכוונו לעבר המרחב הפתוח, וכתוצאה מכך לא היו נפגעים.



הירי מתרחש יממה אחת בלבד לאחר שצה"ל ביצע ירי אזהרה לאזור עמדה של צבא סוריה, סמוך לגבול בצפון במורדות החרמון. מוקדם יותר, במהלך החודש שעבר, ביצע צה"ל תקיפה נוספת נגד שלושה תותחי ארטילריה של הצבא הסורי סמוך לגבול בצפון רמת הגולן, זאת לאחר שמוקדם יותר זוהו נפילות ארטילריות, שלא גרמו לנזק או לנפגעים בשטח פתוח ברמה.



אסד. צה"ל ביצע ירי הרתעה לעבר חייליו. צילום: AFP
אסד. צה"ל ביצע ירי הרתעה לעבר חייליו. צילום: AFP



לאחר התקיפה נמסר אז מצה"ל כי "גם אם מדובר בזליגה מדובר באירוע חריג והמשך אירועים מסוג זה יענו בהחרפת התגובה הישראלית. צה״ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו".



כזכור, המתיחות הגיעה לשיא חדש לפני שבועיים בגבול הצפון, לאחר קרבות עזים שפרצו בין תושבי הכפר הדרוזי חד'ר שבסוריה, לבין אנשי ארגון ג'בהת א-שאם. מכונית תופת שפוצצה ע"י לוחמי הארגון הביאה לפציעתם של נשים וילדים בכפר. לאחר מכן החלו הצדדים לירות טילים ואש מנשק קל, והקרבות גרמו למות של עשרה תושבים. חלק מהירי זלג לעבר שטח ישראל וכתוצאה מכך נפצע תושב מג'דל שמס באורח קל וטופל במקום.