ארגון 'שוברים שתיקה' חשף הערב (שני) תיעוד מצולם מארכיון 'בצלם' של האירוע כביכול עליו העיד דין יששכרוף דובר הארגון שהכה פלסטיני. הסרטון, כך טוענים בארגון, מוכיח שעדותו של דין הייתה אמת לאמיתה וכן הוא "מוכיח את אוזלת ידם וכישלונם המקצועי של פרקליטות המדינה והמשטרה בחקירת האירוע".

בסרטון רואים את דין יששכרוף עם הפלסטיני שהכה (ונראה חבול בפרצופו) ואת קשר המ"פ רובן סילברסטון שלפני מספר ימים אישש את עדותו של דין אך לא נחקר. סילברסטון צפה בתיעוד ואישר שזה האירוע עליו סיפר דין. בסרטון מתועד גם המ"פ שהעיד במשטרה.

מנכ"ל 'שוברים שתיקה', אבנר גבריהו, מסר: "כשארגוני ימין תוקפים את שוברים שתיקה ומכנים אותנו בוגדים ושקרנים זה דבר אחד, אבל כשפרקליטות המדינה מקבלת החלטה על סמך חקירה מבישה ורשלנית, וקובעת שדין יששכרוף שקרן – זה צריך להפחיד כל אזרח במדינה שהדמוקרטיה חשובה לו. על פרקליטות המדינה לתת את הדין על הצטרפותה לרדיפה פוליטית שיזמה השרה הממונה עליה. העובדה שהאמת יצאה לאור רק בגלל ששוברים שתיקה הצליחו לבצע בארבעה ימים את החקירה שמערכת אכיפת החוק כשלה לעשות בחצי שנה לאחר שהתמסרה לאג'נדה פוליטית – מבעיתה". 
 "אני חש הקלה עבור דין ועבור שוברים שתיקה שהתמודדו עם הכפשות והשמצות קשות, אך חרד מכך שגורלם וחירותם של אזרחי ישראל וגם של הפלסטינים תחת הכיבוש נמצאים בידיים של אנשים שמכרו את האינטגריטי המקצועי שלהם והתמסרו לאג'נדה הפוליטית של איילת שקד. העובדה שמערכת אכיפת החוק מבצעת חקירות ראווה ורודפת פוליטית אזרחים וארגונים צריכה להדיר שינה מעיניהם של כל אזרח ואזרחית בישראל", הוסיף גבריהו.
 ארגון 'בצלם' גם הגיב לסרטון ומסר: "למצ"ח ולפרקליטות מסורת ארוכה של חקירות רשלניות בנוגע למציאות בשטחים, והכול במטרה לטייח בשירות הכיבוש. עכשיו נחשף שהם הובילו עוד חקירה רשלנית - והפעם ככלי שרת בידיה של שרת המשפטים, אבל למען אותה המטרה בדיוק: טיוח בשירות הכיבוש".

כזכור, דובר הארגון מסר עדות כי הכה פלסטיני בעת שירותו הצבאי. ביום חמישי האחרון הודיעה הפרקליטות כי התיק נגד יששכרוף ייסגר מחוסר אשמה. עו"ד שני ליטמן, המשנה לפרקליט המדינה, החליטה לגנוז את התיק, לאחר שעלה במסגרת החקירה, מהראיות שנאספו, כי לטענתם, "הדברים אשר תוארו על ידו, לא אירעו כלל ועיקר".

בתגובה לכך אמרה שרת המשפטים איילת שקד כי מדובר בהוכחה שיששכרוף שיקר וש'שוברים שתיקה' "מכפיש את צה"ל על מעשים שחיילים לא ביצעו". בחשבון הטוויטר שלה כתבה שקד: "מסתבר שדובר שוברים שתיקה הוא שקרן שמכפיש את מדינת ישראל בעולם. כל הכבוד לחבריו לפלוגה שלא נשארו אדישים ולא היו מוכנים להבליג על השקרים שלו. טוב שיצאה האמת לאור על הארגון הזה שעושה קופה על חשבון לוחמי צה"ל ואזרחי ישראל".