רמטכ"ל צבא לבנון, הגנרל ג'וזף עאון, קרא למוכנות מלאה של חייליו בגבול עם ישראל, על מנת להתמודד עם האיומים של האויב הישראלי וההפרות שהוא מבצע. הגנרל עאון הוסיף להיות דרוכים על מנת ליישם את הסכם 1701 שהושג בסיומה של מלחמת לבנון השנייה, על מנת "לשמור על היציבות" בגבול הדרומי של לבנון. על פי ההסכם, צבא לבנון אחראי על הביטחון הצד הצפוני של הקו הסגול. 



אתמול אמר מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי לבנון עומדת מול האיומים והפרובוקציות הישראליות וההתנגדות של חיזבאללה היא הגורם המרכזי בהרתעת ישראל. לדבריו, הארסנל של הארגון הוא גורם חשוב בשמירה על הביטחון והיציבות בלבנון. 
 
נסראללה התייחס להחלטת הליגה הערבית להגדיר את חיזבאללה כארגון טרור ואמר: "האם אתם והצבאות שלכם שומרים על לבנון מישראל?". הוא גם אמר כי ארגונו לא שלח נשק למדינות ערב, אבל התגאה בכך ששלח טילי קורנט לפלסטינים.

נשיא לנון, מישל עאון, יצא אתמול להגנתו של הארגון השיעי: "חיזבאללה הוא חלק מהממשלה בלבנון, ואני לא יכול לקבל את הטענות שהממשלה שותפה לטרור", צייץ הנשיא בתום פגישה עם מזכ"ל הליגה הערבית, אחמד אבו אל-רייט.

נשיא לבנון הדגיש, כי ללבנון יש את הזכות להגן על עצמה מ"הפגיעה המתמשכת של ישראל" בה. לדבריו, שצוטטו בסוכנות הידיעות הרשמית, "לבנון סבלה מפגיעות ישראליות מאז 1978 עד 2006, ואלה ממשיכות גם כיום, ולכן זכותם של הלבנונים להתנגד ולסכל את התוכניות של ישראל בכל האמצעים שעומדים לרשותם". בכך הוא הביע תמיכה בטענת חיזבאללה לפיה הנשק שלו נועד להתנגדות לישראל.