ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר דחתה בשבוע שעבר בקשה של אסיר ביטחוני לשחרור מוקדם בגלל שארגון חמאס, אליו הוא משתייך, מחזיק בגופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול ז"ל, שנהרגו במבצע צוק איתן. האסיר, ששמו לא נמסר, מרצה עונש מאסר של שלוש שנים בגין עבירות ביטחוניות לרבות עבירות של מגע עם סוכן חוץ, אימונים צבאיים אסורים, עבירות נשק וחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת.

לדברי הוועדה, הנטל על האסיר להוכיח כי הוא ראוי לשחרור וכי השחרור לא יסכן את שלום הציבור. "וכאשר מדובר באסיר ביטחוני, נטל זה כבד שבעתיים, ועל האסיר להוכיח כי זנח את האידאולוגיה שהביאה אותו לבצע את העבירות בהן הורשע". עוד קבעה הוועדה, כי "האסיר שבפנינו כאמור הורשע בעבירות ביטחוניות ואשר בוצעו על רקע אידאולוגי. האסיר לא הוכיח כי זנח את האידאולוגיה אשר הובילה אותו לבצע את העבירה בהן הורשע". 

 
הוועדה סבורה כי "שחרור מוקדם של האסיר יהא בו סכנה לשלום הציבור. חומרתן של העבירות אותן ביצע האסיר, חברות בארגון טרור, ביצוע אימונים 
צבאיים ונטילת חלק בפעילות צבאית מטעם ארגון הטרור, מצביעה על סכנה הנשקפת מהאסיר לביטחון המדינה ולאזרחיה". 
 
מעבר לכך, טוענים חברי הוועדה, כי יש לתת משקל לעובדה "שהאסיר משתייך לזרוע צבאית של חמאס, אשר מחזיק בשתי גופות חיילי צה"ל ומסרב להשיבן למשפחותיהן לקבורה".
 
הוועדה אמנם מודה בכך שאין זה מתפקידה ליצור מנופי לחץ לצורך השבת גופות, "אך סבורה כי ויתור של הוועדה על מנופי הלחץ הקיימים באופן של שחרורו המוקדם של האסיר שבפניה, שכאמור משתייך לארגון טרור החמאס, יכול ויהא בו משום פגיעה באמון הציבור במערכת המשפט".