אחרי החמרה במצבה, פצועת הפיגוע בבנייני האומה בירושלים הלכה לעולמה. הודיה נחמה אסולין, שנפצעה בפיגוע שאירע במרץ 2011 ליד תחנת אוטובוס מול בנייני האומה בירושלים, נפטרה הבוקר (רביעי) אחרי החמרה במצבה. כזכור, במהלך הפיגוע אירע פיצוץ עז לאחר שתיק הוחבא סמוך לטלפון ציבורי שליד תחנת האוטובוס של קו 74. מהפיצוץ נרצחה תיירת מאנגליה ונפצעו רבים וביניהם אסולין ממבוא חורון, שהייתה אז בת 14 בלבד. אסולין, שחיכתה לאוטובוס על מנת לשוב לביתה, נפגעה באורח קשה.



מאז ועד היום הייתה אסולין מחוסרת הכרה ומטופלת במסירות עם השגחה צמודה. בהודעה מטעם משפחתה נמסר כי בשבועיים האחרונים חלה החמרה במצבה והיום לפנות בוקר היא נפטרה בבת החולים הדסה עין כרם בירושלים. הלווייתה תצא היום ממבוא חורון בשעה 13:30 ולאחר מכן המשפחה תשב שבעה בביתה שביישוב.



"הודיה הייתה סמוכה לתיירת שנרצחה"


זהבה גליקמן, רכזת הקהילה ביישוב חורון סיפרה לאחר ההודעה על מותה בשיחה עם כאן 11: "הודיה נחמה הייתה בפיגוע בו היה נפץ בתיק. הייתה לידה תיירת מאנגליה שנרצחה, הודיה היתה סמוכה אליה ונפצעה קשה מאוד. כמעט שבע שנים נאבקה המשפחה וטיפלה בה במסירות שאין כדוגמתה. בהתחלה הייתה מאושפזת, תחילה מורדמת ומונשמת. למעלה משלוש שנים שהיא בבית, בית החולים עבר הביתה וטיפלו בה במסירות רבה. ההורים המשפחה כולם דאגו לה".


בעל הקיוסק דיווח על חפץ חשוד שניות לפני הפיצוץ

במהלך הפיגוע טיפלו צוותי מגן דוד אדום ב-65 נפגעים, אחת מהן התיירת מאנגליה שמצבה הוגדר תחילה אנוש ולאחר מכן היא מתה מפצעיה בבית החולים. מטען הנפץ הוטמן במזוודת טרולי שהונחה ליד טלפון ציבורי בסמוך לתחנת אוטובוס הסמוך לקיוסק "פיצוץ של קיוסק". באותו המקום אירע 15 שנים קודם לכן פיגוע של מחבל מתאבד, בו למרבה המזל לא היו נפגעים. 
 
לאחר הפיגוע פורסם בחדשות ערוץ 2 כי בעל הקיוסק שלידו אירע הפיצוץ התקשר למשטרה ודיווח על חפץ חשוד, אך למרבה הצער לא הצליח למנוע את האסון. בשיחה שפורסמה אז תיאר למוק המשטרה: "אני מדווח על חפץ חשוד ליד בנייני האומה יש פה תיק מול התחנה".. שניות לאחר מכן נשמע הפיצוץ.