חאלד אל-באטש, מבכירי הג'יהאד האסלאמי, אמר היום (שבת) כי הארגון לא יוותר על התגובה לפיצוץ מנהרת הטרור. "איננו דנים עם איש בזכות להגיב", אמר בתגובה למה שפורסם אודות לחצים מצריים וישראלים להרגיע את השטח. בשיחה לסוכנות הידיעות "קודס-פרס" שיושבת בלונדון, הוא הוסיף: "ישראל אינה מפחידה אותנו ועניין התגובה להרג השהידים שלנו בידי הציונים ובני העם שלנו נקבע על ידי פלוגות אל-קודס (הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי). רק הוא יקבע מתי ואיך יגיב, כנקמה על דם השהידים במנהרה".



כזכור, לפני כשלושה שבועות פוצץ צה"ל מנהרת טרור של הארגון שחדרה לישראל באזור כיסופים. בפיצוץ המנהרה נהרגו 14 מחבלים, ביניהם מספר בכירים בארגון. לפני כשבועיים הותר לפרסום כי חמש מהגופות נשארו בשטח ישראל. שבוע לאחר מכן אמר בכיר בג'יהאד האסלאמי כי "המנהרה שפוצצה הייתה אמורה לפגוע בחיילים ומתנחלים".




חשיפת מנהרה בעוטף עזה. צילום: דובר צה"ל
חשיפת מנהרה בעוטף עזה. צילום: דובר צה"ל



מאז האירוע החריג הועלתה הכוננות בעוטף עזה ואף נפרסו מערכות כיפות ברזל ברחבי הארץ מחשש לתגובת הג'יהאד האסלאמי. בין ישראל לארגונים ברצועת עזה הוחלפו איומים הדדיים אולם השקט עד כה הצליח להישמר. 



"ישראל תכננה את הפצצת המנהרה כדי לגרום לכמה שיותר אבדות בנפש", אמר בכיר אחר בארגון לפני כשבועיים, "ההתנגדות לכיבוש היא בעדיפות עליונה אצלנו ואתם תראו שכאשר אנחנו נחליט להגיב, הציונים ישלמו על הפשעים שלהם". 




"ישראל תגיב בעוצמה"




גם מתאם פעולות צה"ל בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, יצא במסר חריף לארגון הג'יהאד האסלאמי בו הבהיר כי צה"ל ער "למזימה שהג'יהאד האסלאמי הפלסטיני רוקם נגד ישראל. הוא משחק באש על גבם של תושבי רצועת עזה, ועל חשבון הפיוס הפנים פלסטיני והאזור כולו". באיום, שפרסם מרדכי ביוטיוב, הוא הוסיף: "כדאי שיהיה ברור: לכל תגובה של הג'יהאד האסלאמי באשר היא, ישראל תגיב בעוצמה ונחישות, לא רק כלפי הג'יהאד אלא גם כלפי חמאס".



מרדכי פנה לראשי הארגון ואמר: "אנחנו מייעצים להנהגת הג'יהאד האסלאמי בדמשק לנקוט זהירות ולשלוט בעניינים. מפקדת הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בדמשק ומנהיגי הארגון - רמדאן שלח וזיאד נח'אלה, קחו מהר את העניינים לידיים כי אתם אלו שתישאו באחריות".