כוחות הביטחון הרסו הבוקר (רביעי) נגרייה בלתי חוקית ביישוב נתיב האבות שבאזור יהודה ושומרון (איו"ש), זאת בהתאם להוראת הממשלה, ולאחר שעשרות מפגינים צעירים התבצרו בה, כאשר בנוסף מאות אחרים מחו מחוץ למבנה.



פינוי מפגין בנתיב האבות. צילום: קרני אלדד
מדובר צה"ל נמסר הבוקר כי "בהתאם להנחיית הדרג המדיני החלו כוחות הביטחון בהריסת המבנה הבלתי חוקי בנתיב האבות. בפעילות משתתפים כוחות הביטחון במספר מעגלי אחריות ופועלים לפינוי המבנה תוך שמירה על הביטחון החוק והסדר".

לתושבים הרבים שהגיעו למקום, על מנת למנוע את הריסת המבנה, נמסר ברמקולים "לא להרים יד על שוטרים או חיילים", זאת לאחר שעשרות חדרו מוקדם יותר למבנה, כדי למנוע מכוחות מג"ב, שהגיעו למקום, להרוס את המבנה.

 
מדובר בנגרייה הראשונה מתוך שישה, אשר נמצאת, על פי קביעת בג"ץ, על קרקע פלסטינית, כאשר השאר יפונו עוד כארבעה חודשים. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט גיבש מתווה לפיו הבתים יקבלו היתרי בנייה זמניים, כך שהתושבים ינסרו רק חלק מהבית, 40 ס"מ בלבד, משום שהוא עומד על קרקע פלסטינית.

המחאה במאחז. צילום: מרק ישראל סלם
המחאה במאחז. צילום: מרק ישראל סלם


ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר בעקבות ההתרחשויות כי "עצוב מאוד שהגענו לרגע המחפיר הזה של אובדן שליטה ושלטון. אומרים לנו שזהו שלטון החוק ואנו אומרים שזהו אובדן השלטון והרס החוק. לא רק מבנה תמים ייהרס הבוקר בנתיב האבות, גם חוק העם הריבון בארצו ייפגע תחת די בניין ההרס. לפני 70 שנה בדיוק הכירו אומות העולם בזכותנו להקים מדינת ישראל ובו ביום גוש עציון נכנס לקרב האחרון שלו - הקרב על ירושלים. הגיעה תורה של ממשלת ישראל להכיר בעובדת שלטון ישראל בכל חבלי הארץ ואין מתאים מגוש עציון שהולך בנתיב אבותיו להתחיל את הצד ההיסטורי הזה של החלת הריבונות". 

מפגינים בנתיב האבות. צילום: קרני אלדד
מפגינים בנתיב האבות. צילום: קרני אלדד


מהאיחוד הלאומי נמסר: "מפלגת האיחוד הלאומי מביעה זעזוע לנוכח אי הצדק והעוול המתרחש לנגד עינינו היום בנתיב האבות. יש כאן פינוי מיותר וסתמי פרי יוזמתם של אויבינו ולא פחות גרוע מכך פרי פסיקותיו השערורייתיות של בג"ץ. אנו נפעל בכל הכוח למנוע מקרים דומים בעתיד ולהסדיר את יתר בתי השכונה במהרה שלא נצטרך לחזות שוב במראות כאלה".