צה"ל התיר הבוקר (שישי) לפרסום כי סמל רון יצחק קוקיא, לוחם בחטיבת הנח"ל, בן 19 מתל אביב, הוא חייל צה"ל שנרצח אמש בפיגוע הדקירה בערד. הוא הועלה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו. לוויתו תערך ביום ראשון, בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. 



כזכור, יצחק קוקיא נדקר בטרמפיאדה ברחוב הקנאים מול תחנת הדלק בעיר ערד, ונמצא כשהוא מוטל ברחוב עם פציעה בצווארו. הצעיר, ככל הנראה, ניסה להיאבק בתוקפיו, ובשל כך אותרו שתי זירות שבהן, כיבול, התרחש האירוע המדובר. כוחות רבים של משטרה ומגן דוד אדום הגיעו לזירה עם קבלת הדיווח הראשוני, ובקרב החוקרים מתחזק החשד לפיו הרקע לאירוע הוא לאומני. מדובר צה"ל נמסר כי "הודעה נמסרה למשפחתו. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".



זירת אירוע הדקירה בערד. צילום: דוברות המשטרה



משעות הלילה כוחות המשטרה עורכים מצוד נרחב אחר שני חשודים שנמלטו, ככל הנראה, ברכב בצבע לבן מצומת הקניון בעיר לכיוון צפון. במשטרה מסרו כי נבדקת אפשרות לפיה הצעיר היה חמוש בנשק, אשר נחטף במהלך האירוע.



במשטרה ביקשו לציין כי כוחותיה פרוסים בעיר, וביקשו מהציבור לדווח על כל אדם חשוד, על מנת שסייע באיתור החשודים. במסגרת המצוד שמתנהל אחר התוקפים, נחסמו הכניסות לעיר במהלך הלילה. 



נתן ברוזנן, מפקד מרחב נגב, הדגיש כי "לא ניתן לקבוע באופן חד ערכי שמדובר באירוע טרור. הצפנו את השטח בכוחות. בשלב זה כל מסוק, כלבים וכוחות שיטור סוקרים את העיר כדי לנסות וליירט את מי שפגע בחייל. כרגע, בכל היישובים באזור עיבינו את מערכי הבט"ש, כל המפקדים במרחב מצויים במחסומים, בהגברת נוכחות, ובשיח שוטף עם ראשי הרשויות. על כל אירוע של אדם חשוד - נענה לקריאה באופן המיידי".