יממה לאחר הכרזתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על כך שארצות הברית מכירה בירושלים כבירת ישראל, שוגרו הערב (חמישי) שתי רקטות לעבר ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי אכן זוהו שיגורים מרצועת עזה, אך הנפילות היו בשטח הרצועה עצמה ולא חצו את הגבול לשטח ישראל. לא היו נפגעים מהירי, אך בשדרות דווח על נפגעת חרדה אחת. 



במהלך היום פרצו עימותים בין הפלסטינים לבין כוחות הביטחון, במסגרתם, לטענת הפלסטינים, נפצעו 114 בני אדם. הסהר האדום הפלסטיני דיווח כי חמישה בני אדם נפגעו בקלקיליה, ארבעה מהם מגז ואחד מירי גומי, בטול-כרם ישנם 11 נפגעים, שעשרה מהם מגז ואחד מגומי. סוכנות הידיעות הפלסטינית מען מדווחת על פגיעה של רכב ישראלי בעוברי אורח. יש לציין כי בצה"ל נערכו כבר במהלך היום לעימותים, ובעקבות קריאות הפלגים הפלסטינים ולאחר הערכת מצב בצה"ל הוחלט על תגבור הכוחות ביהודה ושומרון.



העימותים פרצו בעקבות קריאות של הפלגים השונים לצאת למאבק נגד ההכרזה של טראמפ. הזרוע הצבאית של אשף ברצועת עזה, קראה להתגייסות כללית, להתעמת עם כוחות הביטחון ולבטל את ההכרה בישראל. הפלגים קראו לעולם הערבי והאסלאמי לצאת לאינתיפאדה עממית בתגובה להחלטת הממשל האמריקאי. על פי הדיווחים, השביתה הכללית כללה את בתי הספר, המסחר, מוסדות פרטיים וממשלתיים, מלבד בתי החולים.



משרד החינוך הפלסטיני הודיע על הפסקת הלימודים, וקרא למורים ולתלמידים להשתתף בצעדות בכל רחבי הגדה המערבית, רצועת עזה ומזרח ירושלים. בהודעתם של חכמי הדת הפלסטינים לאומה האסלאמית ולעם הפלסטיני הם קראו "לצאת לאינתיפאדה עממית, מאחר והחלטה זו מעודדת את הקיצוניות היהודית".



כמו כן, ארגון חמאס ברצועת עזה ארגן צעדות עממיות ברחובות הראשיים של עזה, חאן יונס, רפיח, ג'בליה ומחנה הפליטים נוסיראת. המפגינים קראו קריאות גנאי להחלטה האמריקאית, והזהירו מפני פגיעה בביטחון וביציבות האזור כולו. בין הססמאות שצעקו: "ירושלים היא בירתנו הנצחית", "ירושלים היא קו אדום", "נגן על ירושלים בנשמתנו ובגופנו".