ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, דרש היום (שישי) ממועצת הביטחון "לקחת אחריות כדי למנוע שפיכות דמים של העם הפלסטיני ולהפסיק את הפגיעה מצד ישראל". לדבריו, חולם מי שחושב שעמדתנו תסתיים רק בהפגנות. הנייה הודה, בשיחה עם ערוץ הטלוויזיה "אל-קודס", למאות האלפים בעולם הערבי והאיסלאמי שיצאו כדי להפגין למען ירושלים, והוסיף כי "על האומה הערבית והאיסלאמית להמשיך לכיוון ירושלים שלהם, ולא לחזור בהם".
מנהיג חמאס הוסיף, כי "בני העם שלנו שיצאו בפלסטין ומחוצה לה, מדגישים שהם דוחים על הסף את ההחלטה של הנשיא דונלד טראמפ, ונכונים להקריב למען ירושלים". בתוך כך, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת אמר ל"אל-ג'זירה": :ניתקנו את הקשרים עם הממשל האמריקאי, עד שיחזרו בהם מהחלטתם להכיר בירושלים כבירת ישראל". שייח' אל-אזהאר, שנחשב לסמכות הדתית העליונה הצהיר היום כי לא ייפגש עם סגן נשיא ארצות הברית. 

מוקדם יותר היום, מזכיר המדינה רקס טילרסון אמר כי מזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, אמר היום (שישי) במהלך ביקורו בפריז כי "השגרירות האמריקאית לא תעבור לירושלים בשנה הבאה, וגם לא בשנה שאחריה". הוא הוסיף במהלך מסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם שר החוץ הצרפתי ז'אן-איב לה דריאן כי "מעמדה הסופי של העיר ייקבע במשא ומתן בין שני הצדדים".

כזכור, בימים שעברו מאז הצהרת טראמפ כי ארצו מכירה בירושלים כבירת ישראל וכי השגרירות האמריקאית תעבור בעוד מספר שנים לעיר אירעו מהומות רבות בגדה וברצועת עזה. על פי הדיווחים הפלסטינים, למעלה מ-700 נפצעו במהלך האירועים ואדם אחד נהרג.