בהלה בקהילה היהודית בשבדיה: 21 גברים רעולי פנים השליכו במהלך הלילה בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת בעיר גטבורג. מספר סטודנטים יהודים שקיימו מסיבה במקום הסתגרו בפנים עד להגעת כוחות הביטחון שסייעו לחלצם ללא פגע. אדיר מעוז, שליח תנועת בני עקיבא העולמית (WBA) בגטבורג, סיפר הבוקר (ראשון) בשיחה עם גל"צ על התחושות בעיר ביום שאחרי.



"נעים פה, אני לא רואה דברים מוזרים ברחוב, או ניסיונות לפגיעה. לפעמים יש בלילות מבטים מוזרים, ואנשים מרשים לעצמם לפעמים לקלל. אבל אני שומע בעיקר סיפורים מאנשים שגרים בשכונות אחרות, ולא במרכז העיר", כך מעוז. לדבריו, "הקהילה היהודית מאבטחת את עצמה כרגע, לא המשטרה. במצלמות נקלטו האנשים שהיו שם, אני לא יודע בדיוק אם הם היו רעולי פנים או לא, אבל כן נקלטו אנשים שעשו את זה ואני מקווה שהם ייעצרו בהקדם".



הילדה כתבה לאמה: "אמא, אני מפחדת"


האירוע התרחש על רקע הכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל ועל הכוונה להעביר בהמשך את השגרירות האמריקאית אליה. ההודעה על זריקת בקבוקי התבערה אל בית הכנסת התקבלה אמש בגטבורג בשעה 22:00 (שעון מקומי). אם שבתה הייתה בבית הכנסת במהלך ההתקפה קיבלה ממנה הודעה ובה נכתב "אמא, אני מפחדת". היא סיפרה כי היא ושאר הצעירים "תקועים" במרתף וכי היא מריחה ריח של גז.



יו"ר הקהילה היהודית בגטבורג, אלן סטוצ'ינסקי, שהיה עד למתקפה, סיפר לרשתות המקומיות: "היו שם עשרות רעולי פנים שהטילו חפצים בוערים בחצר". דובר המשטרה הוסיף כי בקבוקי התבערה שנזרקו הכילו בין היתר בנזין וכי נערכו סריקות אחר המעורבים במעשה.