המאבטח אשר אלמליח נדקר אתמול בשעות הצהריים בלבו, בעת שעבד בתחנה המרכזית בירושלים ומצבו הוגדר קשה מאוד. המחבל שהגיע למקום ודקר את אלמליח ניסה לברוח, אך הכוחות שהגיעו למקום, בסיוע של נהג מונית שעבר באזור, נטרלו את המחבל והשתלטו עליו. כבר מאתמול הופצו מספר סרטונים ברשתות החברתיות, לפיהם נהג המונית, שאף קיבל אות הוקרה מהמשטרה, כלל לא סייע לנטרול המחבל.

הנהג עצמו, יוסף בן אמו, אף שוחח הבוקר עם 103FM וסיפר על שאירע. הוא ציין כי אכן תחילה חשב שמדובר בקטטה, אבל טען כי בהחלט סייע ללכוד את המחבל. המשטרה עצמה, שעד עכשיו לא התייחסה לביקורת שהופנתה כלפי נהג המונית, מחזקת כעת את ידו.





"הוא היה נסער ונרגש"


בשיחה עם מעריב אונליין נמסר מטעם המשטרה כי "המשטרה ממשיכה לחזק את ידו של האזרח יוסף בן אמו על עצם העובדה שגילה ערנות וירד מרכבו תוך שהוא חותר למגע, בניגוד למקרים רבים אחרים שבהם קורבנות שנפגעו רצו עם סכין בגב או קרסו על הרצפה ואזרחים עמדו לידם מבלי להניד עפעף. במקרה הזה עצר האזרח המבוגר את רכבו, כשראה שני אזרחים מתעמתים על המדרכה".



"בשלב שבו קיבל את ההחלטה לרדת מהרכב הוא לא ידע כלל שמדובר בפיגוע. צריך להבין שגם המאבטח היה על אזרחי. הוא ניסה להפריד בין השניים וכשהבין שמדובר במחבל עליו מנסים להשתלט, חבט בו פעם אחת ואף נפגע בידו ועמד כדי למנוע בריחה של המחבל. הוא היה נסער ונרגש גם כשהוא ניגש לתחנה למסור עדות ואפילו היה חשש שיצטרך טיפול רפואי", אומרים במשטרה. עוד הוסיפו כי "העובדה שכאזרח הוא גילה אחריות ציבורית וערנות, היא שראויה לציון שכן הסיטואציה המהירה לא הייתה ברורה באופן חד משמעי ברגע הנתון".



ומה לגבי האמירות שלו כי חבט במחבל?
"ייתכן ובסערת הרגשות שלו הוא מעט הגזים אבל עדותו תאמה את עדות המאבטח והאזרחים שהיו במקום. אף אחד לא יכול להטיל דופי באיש או לחשוש שהוא רצה אולי להפריע למאבטח ולחשוש כי רצה לסייע למחבל. זה אזרח למופת שבגילו גילה מעורבות ואכפתיות ועל כך נתונה הערכתנו. יש לזכור כי ברגעים כאלה התגובה המהירה היא תולדה של תחושה שלנו ברגע נתון. אנו נדגיש כי עצם העובדה שהגיב כאזרח היא מבחינתנו עיקר הגדולה שלו".




"ראוי להערכה". נהג המונית יוסף בן אבו. צילום מסך