שתי אזעקות צבע אדום נשמעו הלילה (שני) ביישובי עוטף עזה, לכיש והמועצות האזוריות לכיש וחוף אשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי כיפת ברזל יירטה רקטה מעל אשקלון. על פי דיווחים פלסטיניים, הטיל שוגר מצפון הרצועה. עוד נטען בתקשורת הפלסטינית כי מסוקי צה"ל חגים באזור גבול הרצועה וישנו ירי ארטילרי לכיוון צפון הרצועה, בית חאנון ובית לאהיא. 



דובר צה"ל אישר את דבר התקיפה ובהודעה נכתב: צה"ל תקף באמצעות ירי טנק וחיל האוויר עמדות השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח ישראל קודם לכן. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה.

מעיריית אשקלון נמסר: רקטה שוגרה מרצועת עזה לעבר שטחי המועצה האזורית חוף אשקלון. הירי הוביל להפעלת האזעקה גם באשקלון, בשל פעולת היירוט של 'כיפת ברזל'. בשלב זה אין שינוי בהיערכות בעיר. אם יהיו עדכונים נוספים נביא בהמשך.

גורמים פלסטינים העריכו, כי מדובר בפלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג׳יהאד האיסלאמי. ההערכה מגיעה למרות שהארגון לא לקח אחריות רשמית על שיגור שני הגראדים. למרות זאת, בצה"ל דיווחו כי נורתה רקטה אחת בלבד.


מוקדם יותר היום, בוצע ירי רקטות בוצע מרצועת עזה לכיוון יישובי עוטף עזה. אזעקת צבע אדום לא הופעלה, ככל הנראה בגלל שהנפילות אירעו בשטח פתוח. בתגובה לכך, צה"ל תקף באמצעות ירי טנק וחיל האוויר עמדות השייכות לארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בארגון הטרור חמא"ס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה".



כזכור, הירי מגיע לאחר סוף שבוע לא פשוט לתושבי האזור אחרי ששתי נפילות זוהו בשדרות וגרמו נזק לרכוש. אחת הרקטות זוהתה בגן ילדים בעיר. רקטה נוספת גרמה לנזק למספר כלי רכב בעיר ובעקבותיה פונתה נפגעת חרדה לבית החולים ברזילי באשקלון.



לאור דיווחים על תלמידים המגיבים בחרדה, הגיעו הבוקר פסיכולוגים לבתי הספר והגנים על מנת ללוות את הצוותים החינוכיים והתלמידים. המנהלים באזור נתבקשו לשלוח איגרת להורים עם הסבר על תגובות נורמטיביות וסימני מצוקה המחייבים תשומת לב והפניה. 

כאמור, בשישי לפנות ערב הופעלה אזעקת צבע אדום במועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון וכן בעיר שדרות. סוללת "כיפת ברזל" יירטה שיגור אחד שזוהה בדרכו לשטח ישראל. האירוע הסתיים ללא נפגעים וללא נזקים. בעקבות זאת תקפו שני מטוסי קרב של חיל האוויר מתחם אימונים ומחסן אמצעי לחימה של חמאס ברצועת עזה.