אנדרטת משלט 219 ביער בן שמן הושחתה, נופצה, וכתובות נאצה בגנות הגיוס לצה"ל רוססו עליה. את האנדרטה המחוללת גילו אתמול מדריכי בית ספר שדה כפר עציון, שקיימו במקום השתלמות מקצועית.



על אנדרטת האבן רוססו כתובות נאצה, בהן "צבא שמד" ו"גיוס שמד", ססמאות המזוהות עם מאבק החרדים הקיצוניים שמפגינים לאחרונה נגד גיוס חרדים לצה"ל. האנדרטה מספרת את סיפורו של אחד הקרבות המרים והאכזריים של מלחמת העצמאות, קרב שבו נהרגו 23 חיילים מחטיבת קרייתי וגופותיהם הושחתו על ידי חיילי הלגיון הערבי.



בעקבות השחתת האנדרטה קרא ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) לרשויות החוק לטפל בפושעים בכל חומרת הדין. "אין זו דרכה של תורה, ואדם שעשה זאת הוא שפל רוח ובזוי. כבן למשפחה שנפגעה מפעולות איבה, אני מבין את כאבם של בני המשפחות לנוכח המעשה הנפשע".



במשרד הביטחון טענו אתמול כי "האנדרטה המדוברת כבר הושחתה בעבר מספר פעמים. במשרד הבהירו כי יש גורמים הטוענים שמיקומה של האנדרטה מהווה בעיה, בשל סמיכותה לכאורה לקברי צדיקים. נציגי משרד הביטחון נפגשו אתמול עם המשפחות השכולות של הנופלים, וכעת מתקיימת עבודת מטה לבחינת העתקת האנדרטה למקום אחר ובכך להבטיח כי זכר החללים לא יחולל".



מנהל בית ספר שדה כפר עציון ירון רוזנטל הצר על כך שכבר אין לנופלים קרובי משפחה שידאגו לשימור זכרם. "זהו תפקידנו המוסרי וחובתנו האישית לטובת הדורות הבאים", אמר רוזנטל. "בחנוכה נקיים שלל פעילויות ללימוד המורשת ביער בן שמן, באזור הסמוך למשלט. אין לנו ספק שהממשיכים האמיתיים של המכבים הם לוחמי תש"ח שנפלו בקרבות באזור. כל העברה של האנדרטה מהמקום שבו התרחש הקרב מהווה כניעה לטרור של הפלגים החרדים הקיצוניים ואסור להסכים לה".