צה"ל עצר הלילה (רביעי) את בכיר חמאס ביהודה ושומרון, חסן יוסף בביתו שברמאללה, כך על פי דיווחים פלסטיניים. יוסף, שבשנים האחרונות נעצר בתדירות גבוהה, שוחרר רק לאחרונה ממעצר מנהלי. בראיון בלעדי שהעניק רק בחודש ספטמבר לג'רוזלם פוסט, לאחר שחרורו מעוד מעצר מנהלי, אמר יוסף כי תנועת חמאס מוכנה להפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל, אם היא תסיר את המצור על רצועת עזה. "אנחנו מוכנים להפסקת אש עם הכובש הציוני בתמורה לכך שיאפשר לאזרחי עזה לחיות כמו אנשים אחרים בעולם, עם כל מה שהם צריכים", אמר יוסף, שהיה בין מייסדי חמאס.



לדבריו, "ישראל צריכה לאפשר חופש תנועה - לתת לתיירים, סטודנטים, חולים וכל מי שרוצה בכך, כולל יצוא ויבוא של סחורות. היא צריכה להסיר את המצור האכזרי". עוד ציין כי במידה וישראל תסיר את המצור, היא לא תצטרך לדאוג לגבי המחויבות של חמאס. "אנחנו תנועה שעומדת בהתחייבויותיה", אמר, "מאז מבצע צוק איתן לא ירינו טילים לעבר ישראל מסיבות אסטרטגיות, אבל גם כי אנחנו עומדים בהתחייבויות שלנו".



הדיווחים על מעצרו של יוסף מגיעים על רקע תקיפת חיל האוויר הלילה מתחם צבאי של חמאס בדרום הרצועה, זאת בתגובה לשיגור רקטה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. בהודעה מדובר צה"ל על התקיפה נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח ישראל מוקדם יותר. הרקטה ששוגרה והפעילה את התראת ה"צבע אדום", אותרה לאחר מכן בשטח פתוח. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. 



תקיפה ברצועת עזה. ארכיון: רויטרס