כ-40 מתנחלים רעולי פנים יידו היום (רביעי) אבנים אל עבר פלסטינים תושבי הכפר בורין הסמוך ליצהר. כוחות צה"ל מהחטיבה המרכזית שומרון, האחראים על הגזרה, הגיעו למקום והרחיקו את המתנחלים מהאזור. אין נפגעים באירוע והכוחות נשארו במקום על מנת לוודא כי הסדר נשמר על כנו. מצה"ל נמסר כי "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול על מנת למנוע הישנות מקרים מסוג זה".


הפלסטינים מיידים אבנים סמוך לכפר בורין
רעולי הפנים מיידים אבנים. צילום: זאכריה סדה, מנהל שטח ברבנים למען זכויות האדם
תושב יצהר, צבי סוכות, אמר לסוכנות הידיעות TPS כי "לאחר תהלוכה שהתקיימה בחאוורה התקרבו הערבים לכיוון צומת יצהר וזרקו אבנים על רכבים ישראלים. תושבים יצאו במטרה להדוף את הערבים חזרה לכפר לאחר שעשרות ערבים יידו אבנים לעבר הרכבים הצבא והתושבים. במקום לטפל בפורעים הערבים דובר צה"ל משמיץ תושבים".

מרבנים לזכויות אדם נמסר כי "כך נראית תקיפה של מתנחלים קיצוניים כיום נגד הכפר בורין, בחסות חיילי צה"ל. ללא כל פעולה מצד החיילים למנוע התקיפה. רבנים  למען זכויות האדם קוראים לצה"ל להתחיל סוף סוף להתמודד עם התופעה שבה חיילים מתעלמים מתקיפות אלימות נגד פלסטינים, כפי שתיעדנו כיום. מתנחלים אלימים לא יכולים להיות מעל לחוק; פעולתם לא רק שאיננה מוסרית היא אף תורמת לערעור הביטחון בגזרה וכך מסכנת חיים".
בנוסף נערכה היום הפרת סדר אלימה בכיכר איו״ש הנמצאת ברמאללה. בהפרת הסדר השתתפו כ-400 פלסטינים שהבעירו צמיגים ויידו בקבוקי תבערה ואבנים אל עבר כוחות הביטחון. 
 
במהלך הפרת הסדר התקיימה פעילות מבצעית מסוערבת של ימ"ס וכוחות מג"ב בפיקוד החטיבה המרחבית ״בנימין״ במסגרתה נעצרו שלושה מפרי סדר. אחד ממפרי הסדר נעצר מיד לאחר שהשליך בקבוק תבערה. עם מעצרם של השלושה פלסטיני נוסף השליך סלע לעבר כוחות הביטחון. אלה ביצעו ירי לעבר פלג גופו התחתון. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.