כוחות מסתערבים עצרו היום (רביעי) מפגינים פלסטינים במהלך הפרת סדר אלימה בכיכר איו"ש, הנמצאת ברמאללה, זאת בדומה לשאר ימות השבוע האחרון. בהפרת הסדר השתתפו כ-400 פלסטינים, שהבעירו צמיגים ויידו בקבוקי תבערה ואבנים אל עבר כוחות הביטחון, כך לפי דובר צה"ל. מאוחר יותר התרחשי יידוי אבן לעבר הרכבת הקלה בירושלים בציר שועפאט. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק לרכבת.



פעילות המסתערבים ברמאללה. צילום: דובר צה"ל

במהלך הפרת הסדר ברמאללה התקיימה פעילות מבצעית מסוערבת של ימ"ס וכוחות מג"ב, בפיקוד החטיבה המרחבית "בנימין", במסגרתה נעצרו שלושה מפרי סדר, כאשר אחד מהם נעצר מיד לאחר שהשליך בקבוק תבערה.



עם מעצרם של השלושה, פלסטיני נוסף השליך סלע לעבר כוחות הביטחון, ואלה ביצעו ירי לעבר פלג גופו התחתון. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. מצה"ל נמסר כי "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול במטרה למנוע טרור, לשמור על הביטחון במרחב ולסכל גורמי טרור מרכזיים".



בתוך כך, מוקדם יותר 40 מתנחלים רעולי פנים יידו אבנים אל עבר פלסטינים תושבי הכפר בורין הסמוך ליצהר. כוחות צה"ל מהחטיבה המרכזית שומרון, האחראים על הגזרה, הגיעו למקום והרחיקו את המתנחלים מהאזור. אין נפגעים באירוע והכוחות נשארו במקום על מנת לוודא כי הסדר נשמר על כנו. מצה"ל נמסר כי "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול על מנת למנוע הישנות מקרים מסוג זה".