שר הביטחון, אביגדור ליברמן, חנך הבוקר (חמישי) מבנה חדש במפעל הביטחוני 'אלסק' שבאזור התעשייה בשדרות. שר הביטחון אמר במהלך הביקור: "עצם העובדה שאנחנו כאן, הבוקר בשדרות, עוסקים בהרחבה ושדרוג מפעל תעשייתי, זה אומר שכולנו יכולים להיות רגועים. לירי האחרון מרצועת עזה לכיוון שדרות אין קשר להרתעה הישראלית, אלא למאבקים פנימיים, תוך- פלסטיניים, בין ארגונים שונים".



ליברמן הוסיף, בטקס הרחבת המפעל, שמעסיק כ-200 עובדים, כי "אנו יודעים מה לעשות, איך לעשות ומתי לעשות. אני מקווה שתושבי רצועת עזה יכריחו את ההנהגה שלהם להשקיע את כל המאמצים והכספים בשיפור הכלכלה ברצועת עזה ולא בחפירת מנהרות, יצור רקטות וירי כנגד ישראל". לדבריו, בכך הם מסכנים את כלל אוכלוסיית רצועת עזה. בכל מקרה הנחתי את צה"ל להיות מוכן לכל תרחיש אפשרי".



אביגדור ליברמן. צילום: עיריית שדרות



מוקדם יותר היום, דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס התייחס בראיון בגלי צה"ל להתחממות בגזרת הדרום בשבוע האחרון, מאז הכרזת טראמפ. "הימים האחרונים מאתגרים את השקט. ראינו בשלוש וחצי שנים האחרונות שחמאס יכול לאכוף את הירי. כל אפשרות אחרת מאשר לעצור את הירי לא מקובלת".

מנליס ציין כי חל שינוי במטרות שתוקף צה"ל לאחר ירי מהרצועה. "זה שבוע בו התגובות שלנו לירי הן תגובות שחמאס לא חווה קודם לכן. מטרות יותר איכותיות הותקפו ואחת המנהרות הכי משמעותיות נחשפה. חמאס איבד נכסים ויודע שישלם מחיר אם הירי ימשיך. בהערכות המצב שאני משתתף יש מגוון רחב של כלים ויכולות כדי לא להיגרר להסלמה. כל דבר שהוא פחות משקט מוחלט הוא לא מקובל".
כאמור, צה"ל תקף במהלך הלילה שלושה יעדים השייכים לחמאס ומשמשים כאתרי אימון ואחסנת אמצעי לחימה לאחר ששתי רקטות יורטו אמש על ידי מערכת "כיפת ברזל" ושלישית נפלה על בית ספר של אונר"א בשטח רצועת עזה. גבר בן 30 נפצע ברגלו בדרכו למרחב מוגן בשדרות בעקבות ירי הרקטות, ובמקביל אותרה נפילה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. פאראמדיקים של מד"א העניקו לפצוע טיפול רפואי, ובנוסף דווח על שני נפגעי חרדה.